۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85526181
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام روس درباره تهدید فزاینده پهپادهای جت اوکراینی هشدار داد

تهران-ایرنا- در حالی که بیش از ۲ سال از جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد، یکی از مقامات وزارت توسعه دیجیتال روسیه گفت که هواپیماهای بدون سرنشین جت ارتش اوکراین، جدیدترین تهدید برای منطقه مرزی بلگورود هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آندری تابکین یکی از مقامات وزارت توسعه دیجیتال منطقه‌ای روسیه در نشستی تحت عنوان «فناوری‌هایی برای شناسایی و مقابله با پهپادها» در سن‌پترزبورگ خاطرنشان کرد: اکنون با تهدید جدیدی از سوی پهپادهای جت مواجه هستیم.

این مقام روس افزود: بنابراین اکنون ما فصل جدیدی در مبارزه با دشمن را آغاز کرده‌ایم.

به گفته تابکین، کارشناسان در حال حاضر بر روی راه‌هایی برای از کار انداختن چنین پهپادهایی کار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha