استاندار اسبق فارس: بهای حاکمیت به مشارکت حداکثری/مردم باوری یک فرهنگ است

شیراز- ایرنا - استاندار اسبق فارس گفت: اگر در گذشته مجبور شدیم به افرادی نیابتی رای دهیم که اصالتا اصلاح طلب نبودند اما امروز بهای حاکمیت به مشارکت حداکثری یک فرصت طلایی است.

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم انصاری لاری، شامگاه دوشنبه در اجتماع حامیان مسعود پزشکیان در شهرستان آباده استان فارس افزود: در چند ساله اخیر که حاکمیت یک دست حاکم بود بسیاری از فرصت های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به کسانی اختصاص پیدا کرد که در همان طیف خاص و یکدست معنا می‌شدند.
وی گفت: این در حالی است که در هیچ جای قانون اساسی نوشته نشده که هر کسی به جمهوری اسلامی اعتقاد عمیق تر و به ارکان نظام اعتقاد بیشتری دارد باید از فرصت بیشتر و برتری بهره مند باشد.
او اظهار کرد: برای دور اول انتخابات (هشتم تیرماه) با این وصفی که اشاره شد، انتظار بیش از این داشتیم
استاندار اسبق فارس در دولت اصلاحات گفت: به نظرم تمام کسانی که شرکت کردند با رای به مسعود پزشکیان اراده مثبت خود را نشان دادند.
انصاری لاری با بیان اینکه اکنون وقت بروز و ظهور مردان حقیقت، مردانی از جنس شرافت و صداقت است، ادامه داد: امروز کسانی که یکبار با رای منفی اراده خود را به رخ کشیدند، در دور دوم بخش اعظم آنها با اراده مثبت دوباره اراده خود را به رخ خواهند کشید و مانند یک فرشته نجات بر سر صندوق های رای حاضر خواهد شد تا مُلک و ملت را نجات دهند.
او اظهار کرد: بحث جمهوری اسلامی وقتی موضوعیت دارد که ملک و ملت در آرامش و امنیت باشد، متاسفانه همه واژه ها و مفاهیم قلب شده است، یکی همین واژه جمهور مردم است؛ جمهور از نظر پزشکیان همه مردمی هستند که در سراسر ایران بزرگ با هر مذهب، نژاد، سلیقه و جنسیت زندگی می کنند.
استاندار اسبق فارس گفت: وظیفه همه دولت ها در گام اول تامین امنیت، نظم، معیشت و سلامت است و هر دولتی که این چهار نیاز اساسی را برای مردم خود تامین کند، عادل است و هر دولتی نتواند تامین کند ظالم است ولو مومن و مسلم باشد.

انصاری لاری افزود: وقتی همه از این چهار نیاز اساسی به شکل مساوی بهره مند شدند همه مردم می توانند با استفاده از استعداد و هوش خود در حوزه های مختلف فعالیت کنند و به موفقیت برسند.
وی گفت: اما می بینیم که عده‌ای از فرصت های ویژه استفاده می کنند و از جمله در طی ۲ دهه‌ای که جریان تحریم شکل گرفته یک طبقه نورسیده در همه زمینه‌ها ظاهر شده است، عده‌ای یک شبه ثروت های باد آورده به دست می آورند و از فرصت های ویژه استفاده می کنند و دست در سفره و خانه و اموال مردم می‌برند و به اسم دور زدن تحریم چه ثروت ها که انباشته نشده و چه دلال هایی که ثروت این مردم را بسیار پایین تر از ارزش واقعی آن در بازارها نفروختند.
او ادامه داد: این شیوه عملکرد که دور زدن تحریم نیست، اگر شما با همین قیمت متعارف بتوانی نفت را بفروشی تحریم را دور زده ای در غیر این صورت به قیمت برباد دادن ۴۰ درصد منافع ملت، تسلیم تحریم شده‌اید.
استاندار فارس در دوران اصلاحات افزود: این نو رسیده‌ها در حوزه های سیاسی هم هستند، در کجای دنیا اینگونه است که همه مناصب کشور را به فارغ التحصیلان یک دانشگاه خاص بسپارند که زمینه تحصیل آنها همه معارف اسلامی است، این چه توزیع فرصتی است؟
انصاری لاری، با اشاره به تاکید پزشکیان بر مدارا با مردم گفت: یکی از نشانه های خردمندی، مدارا با مردم است، هیچ کجا گفته نشده مدارا با مومن یا مسلم بلکه گفته شده مدارا با مردم، مدارا جایی موضوعیت دارد که با مردمی که متفاوت با ما فکر می کنند و می اندیشند مدارا کنیم وگرنه مدارا با مریدان و مطیعان که موضوعیتی ندارند.
وی افزود: ما مردم را به انقلابی و غیرانقلابی، حزب الهی و غیر حزب الهی، ارزشی و ریزشی و خودی و ناخودی تقسیم کرده‌ایم و امروز انتظار داریم که این مردم بیایند پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری داشته باشند، در چنین شرایط و وضعیتی اگر نیامدند و نمی‌آیند حق دارند.
وی گفت: صبحت از تلاش های شبانه روزی می شود، رییس جمهور در راه خدمت به ملت نباید سراز پا بشناسد، اما ما فراموش نکرده ایم که رییس دولت های نهم و دهم که از سپیده دمان تا نیمه شبان در دفتر بود و دائم به سفر می رفت، حاصل کار او چه شد؟ کشور را به یک چاه ویل تاریخی گرفتار کرده که تا امروز هم توان بیرون آمدن از این چاه ویل تحریم های جهانی و انزوای جهانی را نداریم.
او اضافه کرد: بله باید بین مردم بود، مردم دار بود اما مردم باور هم بود، می شود مردم دار بود اما اهل دروغ و فریب و نیرنگ بود اما مردم باوری یک فرهنگ است، یک انسان، یک مدیر مردم‌باور هیچگاه به مردم دروغ نخواهد گفت و وعده دروغ نخواهد داد، مردم این را در پزشکیان یافته اند.

وی گفت: مرحله دوم انتخابات فرصت مناسبی برای همه کسانی است که پزشکیان را خوب شناخته اند، امروز باید همه ظرفیت های کشور را دریافت، یک امانت بزرگ را می‌خواهیم به دست کسی بسپاریم.
استاندار اسبق فارس افزود: ما با ۲ چهره مواجه ایم، یکی آقای جلیلی از چهره های اصلی دولت های نهم و دهم که بار بسیاری از خسارت ها که ملت متحمل شده و می شود و برخی واقعا قابل جبران هم نیست از جمله در قرارداد کرسنت متوجه این فرد است.
انصاری لاری گفت: شما که امروز مدعی حل مشکلات هستید مگر ۱۰ سال در دولت سایه نبودید، چرا در این ۱۰ سال کاری نکردید، چرا پیشنهادات و برنامه های خود را حتی حاضر نشدید برای حل مشکلات مردم و ایجاد گشایش در کشور به دولت رییسی بدهید.
او گفت: امروز جریانی که در مقابل دکتر پزشکیان ایستاده هیچ چیز علیه او ندارد و فقط می گوید که شما ادامه دولت روحانی هستید در حالی که چنین نیست و به هیچ وجه بنا نیست دهه ۹۰ تکرار شود.
وی افزود: برخی از کسانی که آنجا هستند می خواهند رقیب هراسی کنند، پزشکیان در دولت روحانی کاره ای نبوده، نماینده مجلس بوده، اگر هر اتفاقی در دولت روحانی افتاده چه مثبت چه منفی به وی مربوط نیست.
استاندار فارس در دوره اصلاحات گفت: اگر بنا است که آقای پزشکیان دولتی داشته باشد قطعا این دولت به دولت اصلاحات نزدیک تر است و همین خصوصیاتی را خواهد داشت که اصلاح طلبان داشتند، یعنی کمترین اختلاس، کمترین فساد، کمترین تخلف، بیشترین رشد اقتصادی، بیشترین سرمایه گذاری خارجی و رونق اقتصادی؛ مردم اینها را از یاد نبرده اند.
انصاری لاری ادامه داد: در انتخابات هشتم تیرماه اصولگرایان همه توان خود را آوردند و شدند همین ۱۳ میلیون رای جلیلی و قالیباف، اما این سوی جریان که در انتظار تغییر شرایطی که در شان کشور و مردم نیست، اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد مردمی که تردید دارند امیدوار شوند خواهیم دید که مردم برای عدالت طلبی و آزادیخواهی و نجات ملک و ملت در پای صندوق ها حضور خواهند یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha