راه‌اندازی یک هزار و ۱۸۴ خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی

تهران - ایرنا - معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون گفت: در دولت سیزدهم یک هزار و ۱۸۴ خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفره ایجاد شد. تا پیش از این سالانه ۱۰۰ خانه بهداشت کارگری ایجاد می‌شد.

«محمد چکشیان» معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون در نشست خبری تحت عنوان «اعتلای فرهنگ کار، تشکل‌گرایی و روابط کار در دولت مردمی به تشریح عملکرد و اقدامات سه ساله دولت مردمی پرداخت و گفت: امروز چهار بانوی کارگر کوهنورد توانستند به کوه آرارات ترکیه صعود کنند که در طول تاریخ جریان کارگری رخ داد و اتفاق خوبی را رقم زد.

چکشیان گفت: در سه سالی که از دولت گذشت، اتفاقاتی را برای نخستین بار در فضای کار رقم زدیم. راه‌اندازی ستاد ملی ارتقا فرهنگ کار با ریاست وزیر، تدوین برنامه ارتقا فرهنگ کار و تصویب در شورای فرهنگ عمومی و ابلاغ به دستگاه‌های کشور، تشکیل میز تخصصی فرهنگی کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بازنگری در ماموریت‌ خانه‌های فرهنگ کار و راه‌اندازی۵۸۰ خانه فرهنگ کار جدید در دولت سیزدهم از جمله کارهای مهم حوزه فرهنگی در وزارت تعاون بود.

وی افزود: در گذشته معاونت فرهنگی تبدیل به یک بخش کوچک شده بود، اما سعی کردیم با نقش‌یابی و بررسی امکاناتی که وجود داشت این معاونت به یک بخش فرهنگی مهم تبدیل شد. موضوعات مسابقات سراسری قرآن، برگزاری جشنواره ماندگار تاریخ شفاهی بازنشستگان، تشکیل ستاد روایت پیشرفت، مسابقه سراسری بیانیه گام دوم ویژه جامعه کار و تولید، تشکیل قرارگاه اربعین، کسب رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر، کسب رتبه برتر وزارت در حوزه حجاب و عفاف و اقامه نماز از جمله اقداماتی بود که معاونت امور فرهنگی و اجتماعی رخ داد.

معاون وزیر تعاون تصریح کرد: در حوزه خدمات اجتماعی اولین بار سند ملی پیشگیری از اعتیاد جامعه کار و تولید توسط رئیس جمهور شهید ابلاغ شد. توسعه شبکه ارائه خدمات روانی جامعه بخش دیگری از اقدامات ۳ ساله وزارت تعاون بود. در این دولت ۱۱۸۴ خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفره ایجاد شد که تا پیش از این سالانه ۱۰۰ خانه بهداشت کارگری ایجاد می‌شد.

چکشیان خاطرنشان کرد: در حوزه ورزشی در سه سال گذشته ۱۲۶ مسابقه کشاورزی و ۱۱۴ رویداد همگانی، افتتاح ۲۱ مکان ورزشی جدید، افزایش ظرفیت و احیای واحدهای ورزشی نیمه‌تعطیل و تعطیل، کسب ۱۵۵ مدال رنگارنگ در مسابقات جهانی، برگزاری اولین لیگ سراسری تنیس روی میز جامعه کارگری که قابل رقابت با لیگ‌های حرفه‌ای است از اقدامات معاونت فرهنگی در حوزه ورزش جامعه کارگری است.

وی تاکید کرد: در هفته کارگر سالی که گذشت تحولات کمی و کیفی رخ داد که بیش از پنج دستگاه خارج از وزارتخانه را درگیر کرد که منجر به برگزاری صدها برنامه ملی و استانی شد. برای نخستین بار در حضور رئیس جمهور نمایندگان انواع تشکل‌های کارگری با طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف در جشنواره «امتنان» حضور پیدا کردند و به طرح موضوعات خود پرداختند. ۱۲۲ هزار کارگر نخبه و مبتکر در جشنواره امتنان شناسایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha