نفس در ساوه جان بخشید

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85526992
نفس در ساوه جان بخشید
عکس آرشیوی است

ساوه - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اولین جنین نجات‌یافته از سقط در مرکز نفس این دانشکده در بیمارستان شهید مدرس به دنیا آمد.

کبری ناصح، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نوزاد پسر دومین فرزند خانواده خود است که والدین او به دنبال سقط بودند که با حمایت های عوامل دانشکده علوم پزشکی ساوه در راستای تحقق اهداف جوانی جمعیت از این اقدام منصرف شدند.

وی با اشاره به اینکه این نوزاد در سلامت کامل به دنیا آمده است خاطر نشان کرد: طرح راه‌اندازی مرکز نفس طبق تفاهم نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی و با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم در کشور و در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت راه اندازی شده است.

ناصح یادآور شد: دانشکده علوم پزشکی ساوه در ۲ شهرستان ساوه و زرندیه ۲ مرکز نفس تحت پوشش دارد که این مراکز برای جلوگیری از سقط جنین مادران را طی ۹ماه بارداری تحت حمایت قرار می دهند.

وی خاطر نشان کرد: حمایت های درمانی، بهداشتی، مالی و معیشتی از جمله خدماتی است که مراکز نفس دانشکده علوم پزشکی به این خانواده ها ارایه می کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از نجات این نوزاد و حفظ حیات در مرکز نفس عنوان کرد: از افرادی که می‌توانند در این زمینه مارا یاری کنند دعوت می کنیم تا با کمک یکدیگر نوزادان سالم این مرز را نجات دهیم.

نفس در ساوه جان داد

طی فعالیت هشت ماهه این مراکز هفت خانواده در ساوه و ۶ خانواده در زرندیه شناسایی شده که ۱۰۰ درصد این والدین با انجام اقدامات مشاوره و ارائه کمک های مدد کاری از ادامه روند سقط جنین منصرف شده اند و هم اکنون این مادران تحت پوشش خدمات بارداری قرار دارند.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به ۲ شهرستان ساوه و زرندیه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در شمال استان مرکزی خدمات می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha