نمایشگاه عکس قیام جمهور در بیرجند گشایش یافت

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85527144
نمایشگاه عکس قیام جمهور در بیرجند گشایش یافت

بیرجند - ایرنا - نمایشگاه عکس "قیام جمهور برای شهید جمهور" با موضوع حضور بی سابقه مردم خراسان جنوبی در تشییع پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا این نمایشگاه روز سه شنبه با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی و جمعی از هنرمندان در نگارخانه استاد اسماعیلی مود در بیرجند افتتاح شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه ۳۲ عکس منتخب از مجموع ۱۵۰ قطعه عکس تولیدی عکاسان استان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان به نمایش گذاشته شده است.

مجید کریمیان افزود: این نمایشگاه به پاسداشت حماسه عظیم مردم استان خراسان جنوبی برای قدردانی از خدمات شهید جمهور برپا شد.

وی اظهار کرد: خیزش مردم برای تشییع پیکر شهدای خدمت یکی از حماسه‌های ماندگار این دیار است که هنرمندان و عکاسان استان با توجه به مسئولیتی که نسبت به این شهید و مردم احساس کردند، نسبت به ثبت وقایع این تشییع باشکوه اقدام کردند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه قیام جمهور برای شهید جمهور از امروز تا پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ به روی علاقه مندان باز است.

نمایشگاه عکس قیام جمهور در بیرجند برپا شد

وی عنوان کرد: علاوه بر این نمایشگاه، اکران آثار هنرمندان و عکاسان در نقاط مختلف استان ادامه خواهد داشت.

کریمیان گفت: برای ثبت حماسه تشییع باشکوه شهدای خدمت در استان هنرمندان زیادی آثار تولیدی داشتند همچنین بیش از ۸۰ روایت از این حماسه تولید شد که بیش از ۶۵ مورد در مجموعه ملی منتشر شده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ هنرمند پای کار این حماسه عظیم بودند و آثارشان اعم از قطعات موسیقی، سرود و نماهنگ در شبکه‌های ملی و استان پخش شده و در پرتال اداره کل حوزه هنری نیز به زودی ویژه نامه هنری قیام جمهور بارگذاری می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش در شب ولادت امام هشتم به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر رییس جمهور شهید و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم و تهران، صبح روز پنجشنبه سوم خرداد وارد این دیار شد و پس از بدرقه تاریخی در بیرجند و تشییع باشکوه در مشهد، غروب همان روز در رواق «دارالسلام» حرم امام رضا (ع) آرام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha