۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85527151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹ پروژه آموزشی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85527151
۳۹ پروژه آموزشی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

تبریز - ایرنا - امروز به مناسبت چلّه شهدای خدمت ۳۹ پروژه آموزشی در قالب ۱۳۳ کلاس درس در آذربایجان شرقی با دستور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از این این پروژه ها تحت عنوان "یادگار ابراهیم"، گفت: دولت سیزدهم در آموزش و پرورش استان اقدامات بسیار خوب و موثری انجام داده است.

تراب محمدی ، با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۲۷۲ مدرسه در قالب یک هزار و ۷۰ کلاس در این استان احداث شده است، ادامه داد: با افتتاح پروژه های امروز سرانه آموزشی در استان با ۵.۶۱ از میانگین کشوری که ۵.۲۸ متر مربع است عبور کرد.

نگاه تحولی دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت سبب شکوفایی آموزش و پرورش در زمینه‌های متعدد شد

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی هم بابرشماری اهم اقدامات دولت شهید ابراهیم رئیسی برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی گفت: نگاه تحولی دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت سبب شکوفایی آموزش و پرورش در زمینه‌های متعدد از احداث مدارس، برچیده شدن مدارس کانکسی توسعه فضاهای پرورشی و ورزشی، جذب اعتبارات و استخدام‌های چند هزار نفری جهت تامین نیروی انسانی شد.

مسعود سعادتی، اظهار کرد: سال گذشته، بزرگترین رژه تجهیزات کشور در قالب ۱۵۶ تریلی و کامیون در قالب ۵۰ میلیارد تومان در سراسر استان جهت تجهیز هنرستان‌ها و مدارس استان، برگزار گردید.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، توجه گسترده‌ای به آموزش و پرورش شده است، گفت: علاوه بر توسعه سخت‌افزاری که حرف برای گفتن زیاد است، در نگاه به تعلیم و تربیت نیز تحول گسترده‌ای صورت گرفته است.

سعادتی با اشاره به اینکه امروز، اعتبار به معلم و مدرسه بازگشته است، ادامه داد: برگزاری آزمون نهایی با رویکرد جدید موجب شده است تا کلاس درس و کتب درسی در اولویت قرار گیرد.

وی افزایش سرانه پرورشی در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرارداد و افزود: افتخار می‌کنیم که فعالیت‌های تربیتی و پرورشی رونق گرفته و امروز در همه مدارس گروه‌های سرود و تئاتر فعال شده و این مهم در رشد چند ساحتی دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به آموزش و پرورشی عملی بوده و در شعار خلاصه نشده است، ادامه داد: ۲۷۰ فضای ورزشی استان در طی سه سال به ۴۴۰ مورد افزایش پیدا کرده که سهم بزرگی در افزایش سرانه ورزش دانش‌آموزی استان داشته است.

این مقام مسئول افزود: در ۵۰۰ مدرسه فضای امن برای ورزش دانش‌آموزان ایجاد شده و این محصول یک نگاه راهبردی در آموزش و پرورش است‌. بر همین اساس؛ طرح شهید سلیمانی سه با اولویت ورزش دختران اجرا خواهد شد؛ تنها ۲۵ پروژه بزرگ و کوچک در آذرشهر در ۲ سال گذشته افتتاح شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

سعادتی با بیان اینکه بیش ترین استخدام‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم انجام شده است، اظهار کرد: ۷۰ هزار نفر تنها امسال به سیستم تعلیم و تربیت وارد می‌شوند که این در سایه نگاه تحولی به این حوزه است.


۳۹ پروژه آموزشی در آذربایجان شرقی افتتاح شد
در حاشیه این مراسم، مدرسه شهید سلیمانی آذرشهر در قالب طرح یادگار ابراهیم، که در زیربنایی بالغ بر ۷۳۵ متر مربع، محوطه‌سازی ۳۲۰۰ متر مربعی و حصارکشی ۴۲۰ متری با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال احداث شده است به افتتاح رسید.

آیین تحویل همزمان ۹۵۰ کلاس درس در سراسر کشور که به صورت وبینار و با محمد مخبر حضور سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha