۱۹ هزار مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس آذربایجان‌غربی ثبت شد/ لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه

ارومیه- ایرنا- رییس اورژانس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۹ هزار و ۱۱۹ مورد مزاحمت تلفنی با اورژانس استان انجام شده است، گفت: می توان با فرهنگسازی مناسب در این خصوص، از هدررفت وقت نیروهای امدادی جلوگیری کرد.

دکتر فرزین رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کاهش این مزاحمت ها ماموران اورژانس می توانند به وظایف اصلی خود پرداخته و حتی جان چندین نفر را نجات دهند.

وی با بیان اینکه امسال هزاران مورد تماس و عملیات اورژانسی در آذربایجان غربی داشتیم، اضافه کرد: در سال جاری ۱۵۲ هزار و ۴۴۴ مورد تماس با اورژانس آذربایجان غربی انجام و ۲۳ هزار و ۸۱۱ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به ۲۹ هزار و ۹۰۲ مددجو توسط کارشناسان اورژانس آذربایحان‌غربی‌ در سال جاری بیان کرد: از این تعداد هفت هزار و ۷۹۵ مورد جاده ای و ۲۲ هزار و ۱۰۷ مورد شهری بود.

رییس اورژانس آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری همچنین یک هزار و ۹۰۴ مددجو در اثر حوادث ترافیکی و چهار هزار و ۳۷۵ مصدوم شهری از خدمات اورژانس بهره مند شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۷ پایگاه این نهاد در استان اظهار کرد: با به‌کارگیری چهار دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد در آذربایجان‌غربی به مصدومان ارائه خدمت می‌شود.

رضازاده درخصوص عملیات اورژانس هوایی در سال جاری نیز گفت: اورژانس هوایی استان امسال با ۳۸ پرواز معادل ۵۵ ساعت عملیات در راستای انتقال ۴۴ بیمار نیازمند خدمات تخصصی ارائه کرده است.

وی از کمبود ۶ پایگاه اورژانس در ارومیه خبر داد و افزود: ۲۶ پروژه در سطح استان در دست احداث است که با تلاش‌های مجموعه اورژانس بخش اعظمی از این پروژه ها امسال در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha