۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85527630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت چهار هزار و ۲۰۰ تن سبزی و صیفی‌جات تابستانه در خرمشهر

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از کشت سبزی و صیفی تابستانه در این شهرستان خبر داد و گفت: چهار هزار و ۲۰۰ تن محصول سبزی و صیفی تابستانه درخرمشهر برداشت شد.

به گزارش ایرنا یاسر شریفی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

وی افزود: محصولاتی از جمله خیارچمبر، ریحان، بامیه، پرپین، تره در این فصل در خرمشهر کشت و برداشت می شوند.

لازم به ذکر است، کشت تابستانه در این شهرستان از بهار آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با اشاره به گرمای هوا در چند روز اخیر و احتمال خشکیدگی خوشه خرما بیان کرد: راهکارهای مقابله با خشکیدگی خوشه خرما در خرمشهر آموزش داده شد.

وی گفت: عواملی چون تغییرات اقلیمی تناسب بین تعداد خوشه و تعداد برگ‌های درخت، استفاده از شاخه‌های خشک درکف باغ به‌ عنوان مالچ و جلوگیری از تبخیر آب، شخم سطحی کف باغ با دیسک برای از بین رفتن لوله مویین خاک می‌تواند در جلوگیری از خشکیدگی خوشه خرما تاثیرگذار باشد.

شریفی ادامه داد: همچنین تغدیه اصولی بعد از برداشت میوه، تغدیه تکمیلی با کودهای npk و ریز مغذی در زمان سمپاشی علیه کنه تارعنکبوتی و استفاده از پنگ پوش که باعث ایجاد حالت نیم سایه و رطوبت در اطراف خوشه می‌کند، از دیگر موارد توصیه شده برای جلوگیری از خشکیدگی خوشه خرما است.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha