۳۰۰ نفر شتر از بستر تالاب بین المللی هامون خارج شدند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: چرای دام سنگین یکی از عوامل تخریب برای نابودی پوشش گیاهی بستر تالاب بین المللی هامون است که برای جلوگیری از این تخریب سه گله شامل ۳۰۰ نفر شتر از بستر تالاب هامون خارج شدند.

محمدرضا علیمرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی گشت و کنترل مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل و قرق بانان (بخش خصوصی) موفق شدند سه گله شتر ۳۰۰ نفری را از تالاب "هامون سابوری" خارج کنند.

وی با اشاره به اینکه همواره اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان درخواست مساعدت بیشتر جهت نظارت و کنترل ورود گله‌های شتر به پناهگاه حیات وحش هامون را داشته است، بیان کرد: این سه گله شتر(۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰نفری) در هامون سابوری و در مناطق سوزکم، برینگ و خاریکه به همت محیط بانان و قرق بانان بخش خصوصی از تالاب بین المللی هامون خارج شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چرای دام های سنگین از جمله شتر باعث حذف پوشش گیاهی بستر تالاب و به دنبال آن توسعه کانون‌های گرد و غبار می‌شود و تا زمانی که یک همکاری همه جانبه توسط ذینفعان و سازمان‌های متولی صورت نگیرد نمی‌توان به احیای پوشش گیاهی در بستر تالاب هامون و جلوگیری از توسعه کانون‌های گرد و غبار امیدوار بود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سالجاری تاکنون قرق بانان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل در راستای حفظ و حراست از این ذخیره گاه زیستکره، موفق به خروج ۲ گله دیگر ۱۲۰ و ۱۰۰ نفری شتر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha