۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبر: 85527709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه صنعتی شریف

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبر: 85527709
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه صنعتی شریف

تهران- ایرنا- فونت (قلم) اختصاصی شریف با هدف ارتقای هویت بصری دانشگاه صنعتی شریف جهت استفاده در متون علمی، پایان‌نامه‌ها، مکاتبات و نشریات رونمایی شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، فونت یا قلم اختصاصی دانشگاه صنعتی شریف با حضور سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، رسول جلیلی رئیس سابق و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه صنعتی شریف در محل مرکز اسناد و گنجینه کتابخانه مرکزی رونمایی شد.

مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه در این مراسم گفت: موضوع طراحی و ایجاد فونت اختصاصی شریف از مدت‌ها پیش در دستور کار دانشگاه قرار گرفته بود و مسئولیت این اقدام به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سپرده شد. از مهرماه سال گذشته اقدامات اولیه این کار آغاز شد و با پیگیری گروهی امروز شاهد رونمایی و بهره‌برداری رسمی از «فونت اختصاصی شریف» هستیم.

محمد میرزایی گفت: فونت سازمانی، بخشی از فرهنگ و هویت آن سازمان است و فونت شریف نیز از این پس به مثابه آجرهای قرمز در ساختمان‌های دانشگاه، گویای هویت و اصالت دانشگاه صنعتی شریف خواهد بود.

در ادامه این برنامه جلیلی گفت: در مدت زمان مسئولیتم در ریاست دانشگاه همیشه به دنبال ایجاد یک کار جدید و متفاوت بودم که در سال ۱۴۰۰ و در آستانه سده جدید تصمیم بر آن شد با طراحی و تهیه فونت اختصاصی دانشگاه کاری متمایز و جدید ابداع کنیم و خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن این ایده هستیم.

وی افزود:‌ در تهیه فونت شریف بحث برتری نسبت به سایر فونت‌های موجود مطرح نبود و بیشتر به دنبال حس ارزشمندی و تعلق خاطر داشتن به دانشگاه صنعتی شریف را در نظر داشتیم.

جلیلی ابراز امیدواری کر: با گسترش استفاده از فونت شریف در نامه‌های اداری و پایان‌نامه‌های دانشجویی شاهد معرفی و بهره‌مندی بیشتر این اقدام ابداعی باشیم.

همچنین فونت اختصاصی شریف با طراحی کامیاب جعفری، حمایت مالی شرکت پویا و اجرا و نظارت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و گنجینه دانشگاه صنعتی شریف رونمایی و به زودی از طریق وب‌سایت دانشگاه در اختیار عموم دانشگاهیان قرار خواهد گرفت.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از فونت اختصاصی شریف از ششمین جلد کتاب گذری بر سوابق دانشگاه صنعتی شریف نیز رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha