۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85527745
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تردید اروپایی ها نسبت به پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که برخلاف اوکراینی ها که مدعی اند کشورشان در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد، اروپایی ها درباره پیروزی کی یف تردید دارند.

به گزارش ایرنا، تارنمای پولیتیکو نوشت: نظرسنجی شورای روابط خارجی اروپا که امروز (چهارشنبه) منتشر شد نشان می دهد که بیشتر اروپایی به این باور تمایل دارند که اوکراین در جنگ با روسیه شکست می خورد و تقریبا یک سوم از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند بر این باورند که جنگ اوکراین با راه حل مورد مذاکره پایان خواهد یافت.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۱ درصد از شرکت کنندگان در (یونان) بر این باورند که احتمال بیشتری وجود دارد که روسیه در جنگ پیروز شود.

در بین کشورهای اروپایی شرکت کننده در این نظرسنجی فقط در استونی (۳۸ درصد) بر این باور بود که اوکراین پیروز جنگ خواهد بود.

نظرسنجی شورای روابط خارجی اروپا چند روز قبل از اجلاس ناتو در روزهای ۹ تا ۱۱ ژوئیه(۲۱-۱۹ تیر) در واشنگتن منتشر شده و گرایشات درباره جنگ را در اوکراین و ۱۴ کشور اتحادیه اروپا نشان می دهد.

بر اساس این نتایج، اکثر اوکراینی ها (۵۸ درصد) همچنان اطمینان دارند که سربازان شان در جنگ پیروز خواهند شد و آنها می توانند بر روی حمایت متحدان بین المللی شان حساب کنند. تنها یک درصد از اوکراینی ها بر این باورند که روسیه در جنگ پیروز خواهد شد و ۳۰ درصد، راه حل مورد مذاکره را نتیجه احتمالی جنگ دانستند.

نظرسنجی اخیر همچنین اختلافات فاحش بین دیدگاه کشورهای اروپایی در خصوص نحوه حمایت از اوکراین و عضویت کی یف در اتحادیه اروپا و ناتو را نشان داد.

نتایج حاکی از آن است که بعید است رهبران ناتو حمایت داخلی از اعزام نیرو به اوکراین را در بین جمعیت کشور عضو کسب کنند.

در خصوص هزینه های دفاعی این داده ها نشان داد که بیشتر کشورها مخالف کمک های بیشتر هستند و در بین کشورهای اروپایی لهستان با ۵۳ درصد حمایت از افزایش بودجه دفاعی و استونی (۴۵ درصد)، سوئد (۴۱ رصد) و آلمان (۴۰ درصد) با این افزایش موافقند.

با این حال بیشتر اروپایی ها همچنان موافق مداخله کشورشان درجنگ به شیوه های دیگری از جمله ارائه کمک های فنی و تامین سلاح و مهمات هستند.

تنها در بلغارستان، یونان و ایتالیا اکثریت جمعیت - به ترتیب ۶۳ درصد، ۵۴ درصد و ۵۳ درصد - فکر می کنند افزایش عرضه مهمات و تسلیحات به اوکراین «ایده بدی» است.

اروپایی ها همچنین درباره مزایای پذیرش عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اختلاف نظر دارند.

کشورهای پرتغال، استونی، سوئد، اسپانیا و لهستان بیشترین حمایت را دارند و آلمان، بلغارستان، جمهوری چک و فرانسه بدبین ترین کشورها نسبت به عضویت اوکراین هستند.

تقریباً دو سوم (۶۴ درصد) اوکراینی ها معتقدند که عضویت در اتحادیه اروپا به اندازه عضویت در ناتو برای آینده کشورشان مهم و حیاتی است.

اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد و در ژوئن همان سال به این کشور عنوان نامزد اتحادیه اروپا اعطا شد. حدود یک هفته پیش، در ۲۵ ژوئن (۵ تیر) اتحادیه اروپا مذاکرات رسمی الحاق با اوکراین و مولداوی را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha