اجرایی‌سازی مصوبات افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

تهران- ایرنا- دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصمیمات جدید اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درخصوص اجرایی‌سازی مصوبات افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و ساماندهی تعهدات دانش‌آموختگان علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۰۵ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه درباره گزارش اجرایی‌سازی مصوبات افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی و دندان‌پزشکی در مقطع عمومی بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس ماده ‌واحده افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی مصوب جلسات ۸۵۱ و ۸۵۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شد در تمامی کدرشته ‎محل‌های پزشکی عمومی در مراکز آموزش پزشکی تحت نظارت این وزارتخانه و نیز دانشگاه آزاد اسلامی را از سال ۱۴۰۱ به مدت حداقل چهار سال در هر سال ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد.
ایمان افتخاری افزود: براساس ماده ‌واحده افزایش ظرفیت پذیرش دندان‌پزشکی در مقطع عمومی مصوب جلسه ۸۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف شد مجموع ظرفیت‌ پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحت نظارت این وزارتخانه و دانشگاه آزاد اسلامی را برای رشته دندان‌پزشکی در مقطع عمومی، در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰ درصد، در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۵ درصد، در سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۰ درصد و در سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۵ درصد افزایش دهد.
وی بیان داشت: در این جلسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی در خصوص اجرایی‌سازی مصوبات مذکور و چالش‌های پیش‌روی این وزارتخانه را در مسیر اجرایی‌سازی آن ارائه کرد و مقرر شد نسبت به پیگیری جهت رفع موانع و چالش‌های احصاء شده تحت نظر ستاد علم و فناوری اقدامات لازم صورت گیرد.
دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری درخصوص موضوع تعهدات دانش‌آموختگان رشته‌های علوم‌پزشکی نیز گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لغو فروش تعهدات بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، به‌منظور تأمین نیروی انسانی دانش‌آموخته علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور و نیز ایجاد وحدت رویه و حفظ یکپارچگی در انجام تعهدات مربوط به بهره‌مندان از کمک‌های حمایتی دولت جهت تحصیل، درخواست ساماندهی تعهدات دانش‌آموختگان رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه‌ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را داشت.
افتخاری ادامه داد: وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح پیشنهادی خود در خصوص ساماندهی تعهدات دانش‌آموختگان علوم پزشکی را در محورهای دانش‌آموختگان روزانه منطقه ۱، ۲ و ۳، دانش‌آموختگان شهریه‌پرداز، دانش‌آموختگان عدالت آموزشی، دانش‌آموختگان افزایش ظرفیت، دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان انتقالی خارج به داخل کشور و دانش‌آموختگان خارج از کشور ارائه کرد.
وی اعلام کرد: در پایان جلسه با رای اعضای شورای ستاد علم و فناوری، طرح پیشنهادی این وزارتخانه با اصلاحات جزئی مورد موافقت قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha