نقش تجارت الکترونیکی در مردمی‌سازی اقتصاد

تهران - ایرنا - دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی گفت: اصل و محور مورد تأکید در شعار انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری در چند سال گذشته و ازجمله سال جاری، تولید است. مهار تورم بایستی با رونق تولید و نه با اعمال سیاست‌های انقباضی شکل پذیرد.

به گزارش ایرنا از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)؛ «محمد هادی اسلامی» دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی، در نشست هم‌اندیشی با موضوع «نقش تجارت الکترونیکی در مردمی‌سازی اقتصاد» که به مناسبت دهه تولید و تجارت برگزار شد، افزود: شعار امسال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام بر میدان‌آوری توده‌های مردمی است که نمونه‌های موفق تأثیر مشارکت مردم در رفع ابربحران‌های دوران بعد از انقلاب نشان می‌دهد در هر موقعیتی که مردم خود به میدان آمدند بهترین اتفاق رقم خورده‌ است.

وی در ادامه افزود: مثال عینی در این ارتباط بحران کرونا بود؛ دولت، وظایف خود را انجام می‌داد، کارخانه‌های مختلف نیز افزایش تولید اقلام بهداشتی داشتند، اما در کنار آن، زمانی که ظرفیت گروه‌های مردمی نیز در کنار آن فعال شد و به میدان آمد همه‌گیری کرونا به نحو بهتری کنترل شد.

محمد هادی اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از فناوری‌های مهم در به میدان‌آوری مردم، حلقه‌های میانی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن تأکید داشتند و می‌تواند مدل مطلوبی از حضور و مشارکت مردم در عرصه تولید و رشد اقتصادی باشد.

وی با اشاره به قواعد مردمی‌سازی اقتصاد، گفت: قواعد مردمی‌سازی اقتصاد جهت حرکت همسوی شعار سال بدین‌گونه است که بایستی امکان نقش‌آفرینی آحاد مردم به هر میزان و متناسب با تخصص میسر گردد و توانمندسازی افراد مدنظر قرار گیرد.

اسلامی با اشاره به نقش دولت در تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در پیشبرد اهداف رشد تولید، به اقدامات مثبت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در برون‌سپاری سامانه‌های تحت مدیریت خود اشاره نمود و افزود: دولت باید از تصدی‌گری فاصله گرفته و با تسهیل‌گری و مانع زدایی، زمینه رشد اقتصادی را فراهم کند.

دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی در این نشست با اشاره به برنامه راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اظهار داشت: این برنامه‌ها، متنوع‌سازی بازارهای تجارت الکترونیکی است که از طریق مانع‌زدایی و تدوین ضوابط به‌خصوص در موضوعات فین‌تک، مشارکت‌های هوشمند مردمی در ساخت مسکن، صنایع دریایی، بازارگاه های هوشمند مردمی محصولات کشاورزی، بازار طلا و بازار خودرو میسر می‌شود و در این مسیر نقش گفتمان‌سازی و تبیین موضوع برای آحاد مردم و شبکه‌سازی بسیار مهم بوده و نیاز است مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با توجه به جایگاه و ارتباطی که با مردم دارد نقشه راهی جهت افزایش مشارکت مردم در توسعه تجارت الکترونیکی کشور تدوین کند.

در ادامه این نشست، کارشناسان به ارائه راهکارهای پیشنهادی خود به‌منظور رفع موانع در جهت نیل به افزایش مشارکت مردم در حوزه تجارت الکترونیکی پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha