ضرورت بهره‌برداری پایدار از دریا/صیادان به برنامه امنیت غذایی توجه کنند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان شیلات ایران بهره‌برداری پایدار از دریا را ضروری دانست و گفت: پایداری برداشت منابع دریایی با ماهیگیری مسوولانه ممکن می شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، سیدحسین حسینی در نشستی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با نمونه‌های این بخش، دریانوردان را سفیران امنیت غذای دریایی نامید و افزود: حضور جوانان در رشته‌های صید و صیادی بسیار ارزشمند بوده و از آنجا که تامین غذای مردم با همت شما محقق می‌شود، لازم است معرفت دقیقی از دریا و ماهیگیری مسوولانه داشته باشید.

رئیس سازمان شیلات ایران اظهارداشت: برای بهره‌برداری پایدار از دریا ضرورت دارد که میزان فعالیت و برداشت از آن برپایه توصیه‌هایی باشد که حاصل تحقیقات محققان شیلاتی است.

حسینی، دریانوردان را بازوی اجرایی تحقیقات برشمرد و گفت: برای پایداری برداشت منابع دریایی لازم است همپای توصیه‌های تحقیقاتی حرکت کرده و آن را به سایرین، تعمیم دهید.

وی ادامه داد: مدیریت منابع دریایی همراه با مشارکت فعالانه جامعه صیادی لازم و ضروری بوده و حکمرانی پایدار تنها با همراهی جامعه بهره‌بردار، امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان شیلات ایران به تامین غذا برای نسل آینده اشاره کرد و گفت: صیادان مسوول، به برنامه‌هایی که برای افزایش تولید و تامین امنیت غذایی ایران اسلامی، توسط این سازمان و سایر دستگاه‌ها ارائه شده است، پایبند باشند.

وی حل مشکلات مربوط به زیرساخت‌های جامعه صیادی را دغدغه سازمان شیلات برشمرد و ادامه داد: بهره‌برداران جامعه شیلاتی با خودگردان کردن فعالیت‌ها، می‌توانند به سمت حل مشکلات حرکت کرده و سازمان شیلات ایران نیز در این مسیر همراه آنها خواهد بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این نشست از سه دریانورد نمونه شیلاتی به نام‌های صادق دریس صیاد نمونه منطقه هندیجان در استان خوزستان، اردشیر آب خاک دوست از استان گیلان و همچنین عبدالصمد صالحی گوری از استان هرمزگان تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha