ادامه اقدامات ضدمسلمانان حزب حاکم هند؛ صدای اعتراض اقلیت‌ها به گوش رسید

تهران- ایرنا- شکست اکثریت حزب حاکم هند در انتخابات اخیر مجلس عوام (لوک سابا) به قدرت گرفتن احزاب مخالف به ویژه نمایندگان مسلمان منجر شده است، اکنون در کمتر از یک ماه از آغاز سومین دوره نخست وزیری نارندرا مودی، صدای اعتراض اقلیت‌ها بیش از پیش به گوش می‌رسد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دولت سوم نارندرا مودی نخست وزیر بیش از یک ماه است که کار خود را آغاز کرده است، با این حال احزاب مخالف که پس از مدت‌ها توانسته‌اند به قدرت برسند، اکنون با ادبیات دیگری در مجلس عوام (لوک سابا) و مجلس اعلا (راجیا سابا)، سخن می‌گویند و مشکلات اقلیت مسلمانان در هند اکنون با رویکرد احقاق حقوق از دست رفته بررسی می‌شود.

پیش از این بارها دولت مودی به پایمال کردن حقوق مسلمانان متهم شده است؛ از تغییر قوانین اعطای شهروندی تا تغییر در قوانین ازدواج برای شهروندان مسلمان هندی و...

۲۰۰ میلیون مسلمان هند بزرگترین گروه اقلیت در این کشور را تشکیل می‌دهند و از زمان به قدرت رسیدن حزب «بهارتیا جنتا» به نخست وزیری مودی در سال ۲۰۱۴، سخنان نفرت پراکن علیه مسلمانان در این کشور افزایش یافته است.

احزاب مخالف دولت حاکم هند خواستار اعتراض علیه هندوهای افراطی

اسدالدین اویسی، نماینده حیدرآباد در مجلس هند، صبح چهارشنبه سوم ژوئیه (۱۳ تیر) با انتقادات شدید علیه بهارتیا جنتا و نخست وزیر هند، در بیانیه آغازین خود گفت: ظلم بی امان مسلمانان از جمله موج اخیر حوادث خشونت بار توسط هندوهای افراطی، نگران کننده است.

وی مدعی شد: مودی تنها به دلیل نفرت از مسلمانان و حمایت از افراط گرایان هیندوتوا این مقام را به دست آورده است.

پیش از این دفتر سیاسی حزب کمونیست هند، با انتشار فهرستی از حوادث خشونت‌آمیز علیه مسلمانان، از جمله اقدامات خشونت‌بار هندوهای افراطی و تخریب هدفمند را که در طی سه هفته رخ داد، فهرست کرد. در بیانیه‌ای سلسله حملات علیه اعضای جامعه مسلمانان در مناطق مختلف کشور در دوره پس از اعلام نتایج انتخابات را محکوم کرد.

در این فهرست آمده است: در رایپور، پایتخت چاتیسگر، سه مرد مسلمان که گاوها را حمل می‌کردند به عنوان قاچاقچی گاو معرفی شدند و توسط گروهی موسوم به مراقبان گاو کشته شدند. در علیگر، یک مرد مسلمان به اتهام دزدی تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در ماندلا، ایالت مدیا پرادش، یازده خانه مسلمانان در عرض ۲۴ ساعت پس از گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف گوشت گاو از یخچال‌هایشان تخریب شد. در اکبرنگر لکنو، منطقه‌ای مسلمان‌نشین، خانه‌های بیش از هزار خانواده برای ساخت و ساز حاشیه رودخانه با بولدوزر تخریب شد. مردم هند در اعتراض آشکار به اعطای آپارتمان به یک زن مسلمان در یک مجتمع مسکونی مخصوص اقشار کم درآمد در طرح حمایتی مسکن وزیر ارشد در گجرات به او اهانت کردند.

تخریب خانه‌های مسلمانان در مدیا پرادش، به نقل از ایکس وقار حسن، خبرنگار مستقل

این فهرست ادامه می دهد در نهان هیماچال پرادش، مغازه یک مسلمان پس از ادعای قربانی کردن یک گاو در عید قربان غارت و تخریب شد. پرونده ای نیز برای وی به اتهام ذبح گاو تشکیل شده است. همه ۱۶ صاحب مغازه مسلمان دیگر در شهر به دنبال این حادثه مجبور به فرار شده اند. در سانگام ویهار دهلی، گزارش‌هایی مبنی بر فرار ساکنان از منطقه پس از سخنرانی‌های تحریک‌آمیز اعضای گروه‌های «هندوتوا» (گروهای هندوی افراطی) به دنبال کشف لاشه گاو در نزدیکی یک مکان عبادت وجود دارد.

ضرب و جرح راننده خودروی حمل گاو در چاتیسگر، به نقل از ایکس وقار حسن، خبرنگار مستقل

به گفته دفتر حزب کمونیست هند، چنین تشدید حملات جمعی پس از شکست‌هایی که بهارتیا جنتا در انتخابات لوک سابا متحمل شد، این واقعیت را نشان می دهد که حزب حاکم و نیروهای افراطی هیندوتوا تلاش‌های خود را برای قطبی‌ کردن جامعه هند با انتقام‌جویی دوباره تشدید خواهند کرد.

این حزب از همه واحدهای خود خواست تا در برابر چنین اقدامات ناجوانمردانه بهارتیا جنتا و سایر افراط‌گری‌های جمعی هوشیار باشند، حزب چپ هند از کارگران خود خواست در سراسر کشور در برابر تلاش‌های شرورانه برای تخریب فضا و به دنبال آن منحرف کردن توجه مردم از حقایق، اقدامات اعتراضی را سازماندهی کنند.

ساکت گوخاله، عضو مجلس اعلای هند (راجیا سابا)، در ایکس نوشت: به رغم اینکه دادگاه عالی هند اعلام کرده است که تخریب با بولدزر غیرقانونی است، چندین دولت ایالتی بهارتیا جنتا به تخریب و هدف قرار دادن خانه خانواده های مسلمان پس از متهم کردن آنها به جنایت قبل از شروع دادگاه ادامه می دهند.

وی افزود: بهارتیا جنتا دیگر اکثریت بی رحمانه سابق را در اختیار ندارد. حتی پس از تحقیر شدن مودی در انتخابات، حملات بهارتیا جنتا به مسلمانان و سایر اقلیت ها افزایش یافته است. من در رابطه با تخریب خانه های مسلمانان در نورآباد به مسئولان ایالتی نامه نوشته ام و دستور داده ام که زمینه تخریب همراه با اخطاریه هایی که صادر شده فراهم شود. اگر کاری باید فوراً اتفاق بیفتد توقف اقدامات شیطانی با بولدوزر است که اغلب متوجه مسلمانان و سایر اقلیت‌ها می‌شود.

گوخاله اضافه کرد: باید به بهارتیا جنتا گفته شود که بوروکراسی هند دیگر اجازه سیاست های نفرت انگیز را نخواهد داد و هدف قرار دادن اقلیت های مذهبی به درستی مورد سوال قرار خواهد گرفت و با آن مبارزه خواهد شد.

ادامه اقدامات ضدمسلمانان حزب حاکم هند؛ صدای اعتراض اقلیت‌ها به گوش رسید

سومین دوره نخست وزیری مودی، آیا تغییر در راه است؟

هارش مندر، فعال صلح‌طلب می‌گوید: جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان که حکومت مودی در دو دوره اول خود اجازه صورت دادن آن ها را صادر کرد و انگیزه آن را برانگیخت، تنها به دلیل شکست اخیر انتخاباتی بهارتیا جنتا کاهش نخواهد یافت.

آن چه در کمتر از یک ماه اخیر روی داده، گواه این ادعاست اما با توجه به قدرت گرفتن احزاب مخالف دولت حاکم باید واکنش دولت مودی را در زمان طولانی‌تری سنجید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha