پنج دستگاه آمبولانس ویژه مناطق گرمسیری به ناوگان دزفول ملحق می‌شود

دزفول – ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول، با اشاره به کارآمد نبودن کولرهای کابین عقب آمبولانس‌ها در فصل گرم سال گفت: پنج دستگاه آمبولانس ویژه مناطق گرمسیری به زودی به ناوگان اورژانس دزفول وارد می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی‌اورژانس پیش بیمارستانی دزفول، رضا معمارزاده روز چهارشنبه بیان کرد: ناکارآمد بودن کولرهای کابین عقب آمبولانس در فصل گرم تابستان یکی از چالش‌های جدی اورژانس است.

وی ادامه داد: گرمای هوا، فضای بزرگ کابین و نبود زمان کافی برای خنک شدن کابین عقب آمبولانس، موجب شده تا محیط داخل آمبولانس‌ها برای بیماران و کادر درمانی بسیار نامساعد باشد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول، سرعت عمل را یکی از مولفه‌های اورژانس دانست و گفت: با توجه به تعداد بالای ماموریت‌ها و ضرورت پاسخگویی سریع به تماس‌های اورژانسی، آمبولانس‌ها فرصتی برای خنک شدن کامل ندارند و این موضوع مشکلاتی را برای تیم‌های عملیاتی اورژانس و بیماران ایجاد کرده است.

وی، فرسودگی ناوگان آمبولانس‌های دزفول را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر گرمای کابین عقب آمبولانس‌ها برشمرد و افزود: فرسودگی و قدمت بالای برخی از آمبولانس‌ها نیز باعث کاهش کارایی سیستم‌های سرمایشی و در نتیجه افزایش گرمای داخل کابین شده است.

معمارزاده تصریح کرد: بررسی و اجرای راهکارهای مناسب به منظور حل مشکل مربوط به گرمای کابین عقب آمبولانس‌ها به منظور بهبود شرایط مناسب برای بیماران و کادر اورژانس در دستور کار است.

وی افزود: ارتقای کیفیت خدمات اورژانس و ایجاد شرایط بهینه برای بیماران از اولویت‌های اورژانس است و به همین منظور، پیگیری‌های لازم برای بهبود وضعیت سیستم‌های سرمایشی آمبولانس‌ها و جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۱۵ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، ۱۰ اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه هوایی همراه با یک اتوبوس آمبولانس و همچنین یک دستگاه موتورلانس در دزفول فعال است.

۲۳ هزار و ۳۵۶ ماموریت سال گذشته توسط اورژانس ۱۱۵ دزفول انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha