آمادگی فدراسیون روستایی برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی و محلی با اشاره به اینکه برای نهادینه شدن رشته‌های بومی، نیازمند ظرفیت‌سازی در ابعاد داخلی و خارجی است گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه ما میزبانی از مسابقات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.

علی ایلکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در حاشیه فستیوال فرهنگی ورزش‌های سنتی جهان که خرداد ماه امسال در استانبول ترکیه برگزار شد در خصوص توسعه ورزش‌های سنتی در سطح بین‌الملل گفت‌وگوهایی صورت گرفت. رئیس‌جمهور شهید کشورمان نیز حمایت ویژه‌ای از این ورزش داشت و وزیر ورزش ایران نیز نگاه ویژه‌ای به احیای ورزش‌های سنتی دارد. فدراسیون ایران مشتاق است تا در زمینه توسعه ورزش‌های سنتی که ابزاری برای معرفی فرهنگ کشورهاست، گام‌های موثری بردارد.

وی ادامه داد: در اجلاس ترکیه که با حضور تمامی مسئولان ورزش سنتی و بومی ومحلی کشورهای منطقه برگزار شد، راهکار و نقطه نظرات خوبی برای رونق این ورزش پیشنهاد شد که البته بلال اردوغان رئیس کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی بنا شد در سفری به کشورمان جمع بندی نهایی را در این خصوص انجام دهد. با توجه به اینکه ظرفیت خوبی در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان، فارس و مازندران وجود دارد می‌توانیم رقابت‌های هفت‌سنگ، چوب‌کشی، لی‌لی و برخی از کشتی‌ها را میزبانی کنیم. البته برخی محدودیت‌ها و ملاحظات در این مسیر از جمله برای شرکت‌کنندگان زن وجود دارد که باید آن را مدیریت کرد.

سرپرست فدراسیون روستایی تصریح کرد: ابتدا باید بازه زمانی مشخصی را برای میزبانی‌ها تعیین کرد و پس از آن به دنبال احصای رشته‌های سنتی در کشورمان باشیم. برای میزبانی‌ مسابقات بین‌المللی در شورای برون مرزی کشورمان باید پیشنهادات خود را مطرح کنیم تا در این خصوص شورای برون مرزی تصمیم‌گیری کند.

آمادگی فدراسیون روستایی برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی

ایلکا همچنین در خصوص برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون روستایی نیز گفت: طی ۲ ماه اخیر این فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می‌شود. با توجه به زمان‌بندی قانونی ۵ تا ۶ ماهه برای برگزاری مجمع، فرصت لازم وجود دارد تا تکلیف برخی هیات‌ها که با سرپرستی اداره‌ می‌شوند را با برگزاری مجامع مشخص کنیم.

وی یادآور شد: این آمادگی را داریم که هر زمان وزارت ورزش تاریخ مجمع را اعلام کند، ثبت نام از نامزدها را آغاز کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha