قرارداد ۶۲۰ پروژه نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری منعقد شد

شهرکرد - ایرنا - مدیر سرپرستی شعب بانک مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای ۶۲۰ پروژه توسط این بانک در طرح نهضت ملی مسکن استان قرارداد منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز معصومی روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها با پنج هزار و ۹۰۶ واحد مسکونی به مبلغ ۳۰ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده است.

وی افزود: بانک مسکن چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت تسهیلات تکلیفی را در اولویت قرار داد.

معصومی تصریح کرد: از نظر قانونی باید ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها در حوزه مسکن مصرف و هزینه شود اما تاکنون آن‌طور که انتظار می‌رفت، ورود جدی نداشته‌اند.

وی یادآور شد: ‌بانک مسکن چهارمحال و بختیاری در سه سال اخیر یک‌هزار و ۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۶۲ واحد مسکونی روستایی در استان پرداخت کرده است.

مدیر سرپرستی شعب بانک مسکن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این مدت ۸۹۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۹۸ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان سهمیه داشتیم که این میزان برای ۳۳۶ واحد مسکونی تحقق یافت.

وی گفت: ‌بانک مسکن چهارمحال و بختیاری در سه سال اخیر ۹۳۷ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ یک‌هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال، ۶۲۵ فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۳۹۵ میلیارد ریال و ۲۳۴ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۴۲ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت کرده است.

معصومی تاکید کرد: ‌بانک مسکن چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم یک‌هزار و ۵۶۷ فقره تسهیلات مشارکت مدنی، یک‌هزار و ۲۵۳ فقره تسهیلات خرید بخش مسکن و ساختمان و ۲۰۹ فقره تسهیلات خرید سایر بخش‌ها به مشتریان خود پرداخت کرد.

چهارمحال و بختیاری ۷۰ ایستگاه هواشناسی دارد

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۷۰ ایستگاه هواشناسی در نقاط مختلف استان شامل سینوپتیک اصلی، کشاورزی، ‌فرودگاهی، جاده‌ای و باران‌سنجی در استان فعال است.

مهران چراغ‌پور تاکید کرد: البته تعداد ایستگاه‌های هواشناسی چهارمحال و بختیاری باید به حدود ۱۴۰ ایستگاه افزایش یابد تا به استانداردهای لازم برسد.

وی افزود: در سه سال اخیر ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی و هواشناسی خودکار در نقاط مختلف استان نصب و تجهیز شد.

چراغ‌پور تصریح کرد:‌ نصب ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی و هواشناسی خودکار در نقاطی دیگر از چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد که در انتظار تخصیص اعتبارهای لازم است.

وی یادآور شد: میانگین دمای سال زراعی چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته ۱.۳ درجه سانتیگراد و نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۶ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

چراغ‌پور اظهار داشت: بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری از جامد (برف) به مایع (باران) تبدیل شده است و تاکنون ۱۶ درصد کاهش نسبت به میانگین بلندمدت داریم و استان نخست کشور هستیم.

هفت هزار و ۴۳۰ آزمایش در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری انجام شد

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با استقرار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در طرح نهضت ملی مسکن در محله ۳۴ منظریه، هفت هزار و ۴۳۰ مورد انواع آزمایش حفاری و بتن انجام شد.

کامران حبیب‌پور تاکید کرد: از طریق دستگاه انحصاری و تخصصی راه‌های چهارمحال و بختیاری با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در سطح جاده اسکن و مشکلات آن برای اصلاح و رفع به کارفرما اعلام می‌شود.

وی افزود: در سه سال اخیر عملیات حفاری در ۸۱ پروژه چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۱۶۰ مورد آزمایش برای سه هزار و ۳۱۰ متر حفاری انجام شده است.

حبیب‌پور تصریح کرد: در این مدت ۷۳ هزار و ۲۵۰ مورد عملیات خاکی، ۵۰ هزار مورد عملیات آسفالتی، ‌یک‌هزار و ۱۰۰ اکیپ‌روز کنترل جوش و ۱۰۳ هزار و ۴۲۳ مورد آزمایش‌های مقاومت مصالح در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش ایرنا، سهم چهارمحال و بختیاری از طرح نهضت ملی مسکن کشور در دولت سیزدهم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی است که از این تعداد تاکنون ساخت ۱۸ هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی آغاز و زمین مورد نیاز برای ۳۲ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha