سفیر ایران در هلند : مشارکت در انتخابات، تقویت مردم سالاری، ارتقای قدرت و پرستیژ ملی است

لندن – ایران – سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و رئیس شعبه اخذ رای شهر لاهه در آستانه برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: حضور در انتخابات به معنای مشارکت در تعیین سرنوشت، تقویت مردم سالاری و ارتقای قدرت و پرستیژ ملی است.

هادی فرجوند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در لندن، حضور با شکوه ایرانیان خارج از کشور در این انتخابات را نشانه همبستگی، وحدت و وطن دوستی همه ایرانیان توصیف کرد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت هموطنان گرامی مقیم هلند در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری، از همه ایرانیان مقیم دعوت کرد تا در مرحله بعدی این رویداد سرنوشت‌ساز حضور گسترده داشته باشند.

سفیر کشورمان در خصوص مدارک مورد نیاز برای رای‌دهی گفت: همه ایرانیان بالای ۱۸ سال سن با در دست داشتن اصل اسناد هویتی ایرانی شامل شناسنامه یا گذرنامه یا کارت ملی، می‌توانند در این دوره از انتخابات رای دهند.

او با اشاره به تدارکات صورت گرفته برای برگزاری انتخابات پیش‌رو در شعبه لاهه و آموزش نیروها و عوامل برگزار کننده، اظهار داشت: با مقامات محلی و وزارت امور خارجه هلند نیز در خصوص برگزاری انتخابات هماهنگی لازم انجام شده است.

به گفته فرجوند، انتخابات در محل خانه ایرانیان (ساختمان مجاور سفارت) روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب برگزار خواهد شد. وی افزود: بخش کنسولی سفارت در این روز باز بوده و ایرانیان می تواند از خدمات کنسولی نیز بهره ببرند.

مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از آن‌ها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند. از میان نامزدها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از جمله هلند برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha