برگزاری نشست ائتلاف اداره حکومت در عراق با حضور مسعود بارزانی

بغداد - ایرنا - نشست ائتلاف اداره حکومت در عراق با حضور نخست وزیر عراق و رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نشست ائتلاف اداره حکومت در عراق امروز چهارشنبه در دفتر سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق با محمد شیاع السودانی، برخی مقامات عراق و مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان برگزار شد.

حاضران در این نشست بر اهمیت یکپارچه سازی موضع ملی در قبال مسائل مختلف مرتبط با منفعت عراق تاکید کردند.

طرف های حاضر بر اهمیت تداوم تلاش حداکثری برای حل مشکل انتخاب رئیس پارلمان و کمک به نیروهای سیاسی برای حل آن و همچنبن بر لزوم مقابله با چالش های منطقه و جهان و دور نگه داشتن عراق از آن و همکاری در این زمینه تاکید کردند.

همه طرف‌های حاضر در این نشست همچنین بر سر اهمیت پایان ماموریت ائتلاف بین المللی و تغییر نوع آن براساس احترام متقابل و منافع مشترک توافق کردند.

آنها تمایل خود برای پیگیری اختلافات میان بغداد و اربیل و مشارکت در حل آن به موجب قانون اساسی و قانون را ابراز داشتند.

در این نشست که در دفتر جریان حکمت ملی عراق و به دعوت سید عمار الحکیم برگزار شد، اعضای ائتلاف اداره حکومت از جمله محمد شیاع السودانی نخست وزیر، المندلاوی سرپرست پارلمان، فؤاد حسین وزیر امور خارجه، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون، هادی عامری و دیگر اعضا حضور داشتند.

مسعود بارزانی، روز چهارشنبه طی سفری رسمی و پس از ۶ سال وارد بغداد شد و با سران سیاسی عراق و شماری از مسئولان دیدار و رایزنی کرد.

وی در این سفر، با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر، فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی ، سفیر آمریکا در بغداد و دیگر مسئولان دولت عراق دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha