جمعه‌ای با ثانیه‌های طلایی

ساوه - ایرنا - جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ روزی که سرنوشت چهار سال آینده ایران در ثانیه های طلایی اش رقم خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور ایران در حالی به جمعه سرنوشت ساز خود نزدیک می شود که طی ۲۰ روز گذشته اقشار مختلف جامعه را درگیر انتخاب فرد اصلح برای زمامداری امور اجرایی کشور در چهار سال آینده کرده است.

جمعه گذشته چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در امنیت و آرامش کامل با حضور ۴۰ درصدی واجدین شرایط رای دادن در کشور برگزار و ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای به صندوق ها ریخته شد اما هیچ کدام از چهار نامزد نتوانست نصف بعلاوه یک آرای صحیح ماخوذه را کسب کند.

در نتیجه بر اساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی این انتخابات به دور دوم کشیده شد تا ۲ نامزد راه یافته به دور دوم برای انتخاب به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران چشم انتظار آرای مردمی در جمعه ای با ثانیه های طلایی باشند.

جمعه‌ای با ثانیه‌های طلایی

مستاجر پاستور کیست؟

نهمین مستاجر پاستور چه کسی خواهد بود؟ مسعود پزشکیان که با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ هزار رای به عنوان اولین نامزد راه یافته به دوره دوم یا سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به عنوان دومین فرد راه یافته به این دوره؛ قطعا جواب این سوال را فردا جز مردم کس دیگری نمی تواند، پاسخ بدهد.

مردمی که از اول هفته جاری تاکنون از طرق مختلف شامل، رسانه ها صوتی، تصویری، نوشتاری، چاپی و اینترنتی رسمی و غیر رسمی و فضای مجازی در جریان تبلیغات و برنامه های ۲ کاندید ریاست جمهوری قرار گرفته و برای انتخاب بهترین گزینه در راستای توسعه و پیشرفت کشور به تحقیق و بررسی پرداختند.

نامزدها و هواداران آنها در این هفته سرنوشت ساز بیشتر از هرچیزی دنبال جذب ارای خاموش و خاکستری بودند و این مسئله در شهرستان ساوه نیز قابل لمس بود به طوری که در دوره اول چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف فضای مجازی، سیما و فضای شهری این شهرستان آنچندان که باید رنگ و رمق انتخاباتی نداشت اما در دوره دوم انگار وضع فرق کرده بود.

در دور دوم ستادهای هر ۲ نامزد تبلیغات را جدیدی تر دنبال کردند و با برگزاری برنامه ها و سخنرانی های مختلف سعی در جذب آرای بیشتر داشتند به طوری که شامگاه چهارشنبه همزمان با اخرین ساعات مهلت تبلیغات، ستادهای ۲ نامزد اقدام به برگزای برنامه های متنوع شامل اجرای موسیقی های محلی و ملی، پخش گل، شربت و شیرینی و سخنرانی های داغ و آتشین رای جمع کن، کردند.

اینکه نامزدها و هوادارانشان تا چقدر موفق به جذب ارای مردم شده اند مساله ای است که اکنون پاسخگویی به آن امکان پذیر نیست و برای رسیدن به جواب باید تا شنبه آینده صبر کرد اما آنچه امروز می توان درخصوص آن نوشت اهمیت حضور حداکثری برای خلق جمعه ای طلایی در تاریخ ایران بزرگ است.

جمعه ای که مشارکت بالا می تواند ثانیه هایش را طلایی کند و در نهایت تبدیل به پشتوانه ای محکم برای رییس جمهور منتخب در تمامی عرصه های ملی و بین المللی شود راه رسیدن به مشارکت حداکثری از روستاها آغاز از شهرها و شهرستان و استان ها عبور می کند و در کشور تبدیل به موجی سد شکن در مقابل مشکلات خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح جمعه ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در ۱۳۶ صندوق اخذ رای شهرستان‌های ساوه آغاز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha