۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85528780
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واقعه مباهله برای قشر جوان تبیین شود

۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰
کد خبر: 85528780
واقعه مباهله برای قشر جوان تبیین شود

همدان-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه واقعه مباهله جشن و پیروزی بزرگ اسلام است که باید به آن توجه خاصی داشت گفت: این واقعه به عنوان روز پیروزی اهل بیت(ع) بر دشمنان باید برای افراد به ویژه جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود ویژه روز پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین همایش ملی مباهله با حضور مهمانان خارجی و کشوری در مجتمع فرهنگی وهنری فردوسی شهر تویسرکان اظهار کرد: مباهله اتفاق تاریخی ارزشمند در تاریخ اسلام است که مورد غفلت واقع شده است،

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقداماتی در کشور از سوی آقای انسانی در توجه به مباهله شکل گرفته که جای قدردانی دارد گفت: تفکر و موضوع تمدنی مباهله حائز اهمیت است که شاید اهمیت آن از گرامیداشت این واقعه هم بالاتر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: وقتی تمدن نوین اسلامی مطرح می‌شود مواجهه تفکری مطرح است و مباهله رویارویی ۲ تفکر بوده که یکی برگرفته از انقلاب اسلامی در راستای تمدن نوین اسلامی و دیگری تفکر غرب است و امیدواریم تفکر تمدن نوین اسلامی پیروز است.

ویژه با اشاره به اینکه طبق دیدگاه‌های غربی در سال های اخیر مواجهه تفکر غرب با انقلاب اسلامی شکل گرفته که پیروزی از آن انقلاب اسلامی خواهد بود گفت: مباهله از این حیث اهمیت دارد و باید با نگاه تفکری و تمدنی نسبت به آن اقداماتی انجام شود که سال گذشته با همت آقای مفتح در شهرستان تویسرکان همایشی در این زمینه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دبیرخانه علمی همایش مباهله در تویسرکان شروع به فعالیت کرد و امسال مقالاتی در این بخش قابل ارائه است عنوان کرد: به طور قطع در سالهای آینده ظرفیت علمی وجود دارد که به طور خاص به مباهله بپردازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امیدواریم مباهله در سالهای آینده خیلی باشکوه‌تر برگزار شود اظهار کرد: از دست‌اندرکارانی که سبب شدند این رویداد بزرگ در تویسرکان رقم بخورد قدردانی می‌کنم.

در این آیین حجت الاسلام ناصری؛ پژوهشگر و یکی از اساتید دانشگاه کشور افغانستان، حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد؛ امام جمعه تویسرکان، محمد مهدی مفتح؛ نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس، مسعود ویژه؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان و سایر مدعوین حضور داشتند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha