۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85528786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار تن چغندر پاییزه تحویل کارخانه قند شیروان شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل کارخانه قند شهرستان شیروان گفت: ۳۰ هزار تن چغندر پاییزه تاکنون به کارخانه قند این شهرستان خراسان شمالی تحویل داده شد.

صادق جایروندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تحویل چغندر پاییزه به کارخانه قند شیروان از ۲۶ خردادماه امسال آغاز و روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول تحویل گرفته می شود.

وی افزود: امسال برای اولین بار از استان های گلستان و مازندران بیش از ۸۰ هزار تن چغندر جذب خواهیم کرد و پیش بینی می شود بیش از هشت هزار تن چغندر سفید در این کارخانه تولید و روانه بازار شود.

مدیرعامل کارخانه قند شهرستان شیروان اضافه کرد: قیمت مصوب هرکیلوگرم چغندر قند پاییزه امسال ۳۸ هزار ریال، قیمت هر کیلوگرم شکر نیز ۳۵۰ هزار ریال است که باارزش افزوده ۳۸۵ هزار ریال می شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ نفر در این فصل برداشت اشتغالزایی داریم که به مدت ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

ظرفیت اسمی این کارخانه چهار هزارتن است که بعد از کارخانه پنج هزارتنی قند جوین، بزرگترین واحد تولیدی قند خراسان محسوب می‌شود.

براساس آمارهای موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha