اصفهان در تشکیل‌ «انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی» پیشروست

اصفهان-ایرنا- مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: اصفهان بدلیل اهمیتش در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور، در تشکیل‌ «انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی» نیز پیشروست.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، نادر زینالی روز پنجشنبه در نشست هیات‌ مدیره انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی استان اصفهان افزود: مجوزهای لازم به‌منظور تشکیل این انجمن متشکل از انسان‌های فرهیخته کشور اخذ شده و توانسته‌ایم مجوز تاسیس نمایندگی آن را در سطح استان‌ها از جمله اصفهان هم دریافت کنیم.

وی گفت: انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی از ابتکارات شخص وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور است که در راستای جذب کمک‌ فعالان و دوستداران این حوزه برای انجام عملیات نجات بخشی آثار متعدد تاریخی کشور ایجاد شده است.

زینالی افزود: با توجه به تعدد آثار تاریخی در کشور و محدودیت بودجه‌های ملی و استانی، بر اساس ماده ۱۰ قانون احزاب وزارت کشور اقدامات لازم انجام شد و برای نخستین بار این وزارتخانه توانست نماینده‌ای ثابت در شورای عالی توسعه تشکل‌های مردم‌ نهاد کشور داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنابع دستی استان اعلام کرد که دبیرخانه انجمن خیرین میراث فرهنگی اصفهان امروز با حضور مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بطور رسمی آغاز به کار کرد.

انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی چهارم آذر ۱۴۰۲ فعالیت رسمی خود را در سطح ملی آغاز کرد و اکنون دبیرخانه آن در شماری از استان‌ها از جمله همدان، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی و رضوی، البرز ، قزوین و امروز در اصفهان تشکیل شده است.

این انجمن در راستای نجات‌بخشی و کمک به مرمت و حفاظت میراث تاریخی و فرهنگی کشور شکل گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha