بیش از سه هزار هکتار از اراضی شهرک های صنعتی قزوین دارای سند تفکیکی هستند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: سند تفکیکی سه هزار و ۶۲۰ هکتار از اراضی شهرک و نواحی صنعتی استان قابل واگذاری به واحدهای بهره‌بردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا صفاری روز پنجشنبه در مراسم پایان حدنگاری شهرک ها و نواحی صنعتی استان که با حضور حسن بابایی، معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، افزود: هم اکنون حدنگاری تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به پایان رسیده است.

وی، تعیین تکلیف اسناد تفکیکی را یکی از مهمترین دغدغه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین دانست و تصریح کرد: تاکنون برای بیش از سه هزار و ۶۲۰ هکتار از این اراضی سند تفکیکی صادر شده و این شرکت با تمام ظرفیت‌های خود به‌دنبال مستندسازی و رفع موانع دریافت سندهای مالکیت تفکیکی و تک‌ برگی است تا با واگذاری آن به خود واحدهای تولیدی بهره‌بردار نسبت به تامین بخشی از نیازهای فعالان اقتصادی اقدام شود.

وی از صدور سه هزار و ۱۷۰ فقره سند مالکیت تک‌ برگی برای واحدهای تولیدی، خدماتی، کارگاهی، تجاری و زیرساخت‌ها در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد و تاکید کرد: واحدهای تولیدی که موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری می‌شوند، در صورت دارا بودن شرایط لازم می‌توانند با مراجعه به دفتر این شرکت نسبت به دریافت سند تک‌ برگی خود اقدام کنند.

صفاری با اشاره به مزیت اسناد تفکیکی، خاطرنشان کرد: تثبیت و امنیت سرمایه‌گذاران، اعمال ارزش واقعی واحدهای صنعتی و افزایش قدرت سرمایه در گردش آنها، صدور اسناد، نقل و انتقال و جذب شریک تجاری، مالکیت تفکیکی در جهت تسریع و تسهیل کار واحدهای صنعتی بهره‌بردار که مشکلات بانکی در خصوص اخذ تسهیلات و ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت دارند بسیار حایز اهمیت بوده که با این اقدام مشکلات آنان مرتفع خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: از چهار هزار و ۸۹۷ هکتار اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان، چهار هزار و ۷۶ هکتار آن دارای سند مالکیت شش‌دانگ است که از حیث اخذ سند مالکیت در بین شرکت های استانی رتبه برتر را دارا هستیم و مابقی اسناد مالکیت نیز تا پایان سال‌ جاری عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اضافه کرد: تاکنون برای ۳۵۵ واحد تولیدی بهره‌بردار سند تک‌ برگی صادر و با مالکان آن نیز واگذار شده است.

در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان قزوین منعقد شده که از این تعداد یک هزار و ۴۵ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی بیش از ۳۰هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

بیش از سه هزار هکتار از اراضی شهرک های صنعتی قزوین دارای سند تفکیلی هستند

در این مراسم حجت الاسلام علی مصطفوی نیا، رییس کل دادگستری استان، مدیران کل ثبت اسناد و املاک و صمت استان قزوین نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha