بهره‌برداری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات درمانی در بیمارستان امداد سبزوار

سبزوار- ایرنا- بهره‌برداری از افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات درمانی و تشخیصی بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان درمانی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این آیین گفت: این تجهیزات شامل انواع مجموعه های جراحی است که برای گروه های مختلف و بر اساس نیاز و تعداد تامین شده است.

دکتر محمد شوریده یزدی افزود: دستگاه کرانیوتومی مغز، دستگاه ABG، دستگاه الکتروشوک، چند دستگاه ونتیلاتور برای جانشین بخش مراقبت ویژه و طرح توسعه تخت های بخش مذکور، تخت های احیای قلبی و ریوی، تخت های بخش مراقبت ویژه، دستگاه تصویربرداری (C-ARM)، تشک های مواج سلولزی از جمله این تجهیزات است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمارستان امداد به عنوان تنها سانتر ترومای شهرستان های غرب خراسان رضوی مطرح است، این تجهیزات به دلیل حجم بالای مراجعات روزانه و افزایش ارائه خدمات درمانی خریداری و در اختیار بیمارستان قرار گرفته است.

دکتر شوریده ادامه داد: با ارائه مستندات و مشکلات موجود توسط مدیریت بیمارستان، به لحاظ اینکه تجهیزات موجود پاسخگوی حجم بالای اعمال جراحی و بیماران نبود، با حمایت ریاست دانشگاه این تجهیزات درمانی و تشخیصی خریداری شد.

وی افزود: تجهیزات مزبور برای کلیه گروه های جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی ارتوپدی، جراحی فک و صورت، فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی و گروه رادیولوژی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بعضی از این تجهیزات برای نخستین‌بار است که در بیمارستان فراهم شده که با تشکیل جلسات متعدد و استفاده از نظرات متخصصان جراح در گروه های مختلف، این دستگاه ها تهیه و برای بیماران در اختیار کادر درمان قرار گرفته است.

دکتر شوریده گفت: تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان سبب به روزرسانی اعمال جراحی، کاهش زمان درمان، افزایش تعداد اعمال جراحی و رضایت مندی پزشکان و بیماران شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم به منظور توسعه و پیشرفت فضای فیزیکی، درمانی تخت های بستری و بازتوانی از دیگر برنامه های در دست اقدام برای این بیمارستان است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha