۱۴ هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در یزد همکاری دارند

یزد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۱۲ شهرستان استان همکاری دارند.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، " علی اکبر عزیزی " با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ۸۷۰ شعبه اخذ رای فعال است، افزود: تمامی شعب اخذ رای که در دور اول انتخابات فعالیت داشت، در دور دوم نیز فعال است که شامل ۶۸۲ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار می‌شود.

وی ادامه داد: فردا ( جمعه ) ۱۵ تیرماه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ مرحله دوم انتخابات همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار می‌شود که تمدید ساعات رای گیری با دستور وزیر کشور صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مرحله دوم همانند مرحله نخست اندیشیده شده و مقدمات کار آماده است .

معاون استاندار یزد در مورد افراد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات گفت: تمام کسانی که سن آنها تا روز دور دوم انتخابات ۱۸سال کامل باشد یا به عبارتی متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ به قبل می ‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

عزیزی با اشاره به اینکه اخذ رای گیری با کارت ملی قدیمی امکان پذیر نیست ولی شناسنامه‌های قدیمی مشکلی ندارد، افزود: مدارک لازم برای رای دهی، شناسنامه یا کارت ملی هوشمند است و مردم عزیز باید با یکی از این 2 مدرک شناسایی در شعب اخذ رای حضور یابند.

وی گفت: همه شعب ثبت احوال در ۱۲ شهرستان استان از ساعت ۶ صبح تا (ساعت ۲۴)، پایان زمان رای گیری فعال هستند و شهروندان در صورتی که مشکلی در زمینه مدارک هویتی داشتند می‌توانند به این ادارات مراجعه کنند.

عزیزی با تاکید بر اینکه شعب سیار برای مکان‌های پر جمعیت مانند پادگان‌ها و بیمارستان‌ها پیش بینی شده است، افزود: مردمی که افراد سالمند یا بیمار دارند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری برای شعبه سیار درخواست دهند..

وی تاکید کرد: عکس گرفتن از برگ رای ممنوع است و نباید عکس برگ رای نوشته شده در فضای مجازی منتشر شود.

به گزارش ایرنا، استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha