کارت حضور نمایندگان نامزدها در شعب انتخابات قم صادر شد

قم - ایرنا - فرماندار قم گفت: در راستای نظارت حداکثری بر فرایند اخذ رای و برگزاری انتخابات، کارت حضور در شعب اخذ رای برای نماینده نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قم صادر شد.

عباس ذاکریان شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: در اجرای ماده واحده قانون حضور نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای و نظارت حداکثری نامزدها بر فرایند، این کارت ها صادر شده است.

وی ادامه داد: دیروز چهارشنبه آخرین مهلت دریافت اسامی افراد از ستاد تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان قم بود که برای تمامی اسامی و افراد معرفی شده توسط فرمانداری، کارت صادر و تحویل ستادها شد.

ذاکریان گفت: این افراد می‌توانند تا پایان فرایند اخذ رای و شمارش آرا و تنظیم صورت جلسات، بدون دخالت در امور اجرایی و نظارت در محل شعب حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار نیز جهت برگزاری آن پیش‌بینی‌ شده‌ که از این‌ بین ۶۲۰ صندوق ثابت و ۷۱ صندوق نیز سیار است.

از مجموع ۷۴۷ صندوق، ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، دایر می‌شود.

یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha