روز انتخاب ملت ایران برای اقتدار وطن

خرم‌آباد - ایرنا - مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز انتخاب ملت ایران برای اقتدار و سربلندی وطن بوده و برای تکمیل این حماسه شور و نشاطی از جنس بلوغ سیاسی در شعب اخذ رای به نمایش درآمده است.

به گزارش ایرنا، عرصه انتخابات یکی از کارزارهای باشکوه و پر عظمت ملت ایران است و برای پاسداری از وطن و رشد و تعالی تمامی ابعاد کشور مردم ایران در این میدان قاطعانه و با صلابت حاضر می شوند و با تنیدن زنجیر اتحاد و همدلی پای کار وطن ایستاده اند.

از همان نخستین ساعات آغاز انتخابات به منظور تکمیل فرآیند انتخابات ریاست جمهوری، پیر و جوان برای ادای وظیفه شرعی و به منظور حراست از ایران اسلامی با عزمی جزم پای صندوق های رای آمده اند تا با انتخاب اصلح رییس جمهوری را بعنوان فرزند دلاور وطن برای پیشرفت و تعالی کشور انتخاب کنند.

آری امروز ملت ایران دست در دست هم آمده اند تا میهن خود را آباد و حماسه پرتکرار حضور را در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری تکمیل کنند و با راهی نمودن آرای خود در صندوق های رای مهر تاییدی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنند و به جهانیان ثابت کنند که با وجود پشت سرگذاشتن چهل و شش سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنان درخت پرثمر انقلاب اسلامی را حمایت می کنند تا در سایه سار این درخت پربار اقتدار میهن خود را نظاره گر باشند.

امروز در حماسه پانزدهم تیر مردم همیشه در صحنه لرستان شیرزنان و دلاورمردان لر با حضوری بی مثال در پای صندوق های رای آمده اند تا برای ساخت ایرانی قوی حماسه سازی و برگ زرینی دیگر به تاریخ انتخابات این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیافزایند.

در میان صف های بهم تنیده شده در شعب اخذ رای حضور اقشار مختلف به چشم می خورد و می رود تا این شور و هیجان به انتخابی از جنس مردم سالاری و مسئولیت شناسی منجر شود.

بسیاری از افراد به صورت خانوادگی با بچه‌های کوچک خود در شعب اخذ رای حاضر شده‌اند تا نشان دهند برای این کشور و آینده سیاسی فرزندانشان اهمیت قائل هستند و فرزندان خود را در مکتب انقلاب و جمهوری اسلامی مستقل وتصمیم ساز رشد خواهند داد.

در میان شرکت کنندگان در انتخابات حضور جوانان نیز بسیار چشمگیر است و بسیاری از جوانان با عزمی جزم شده آمده اند تا رییس جمهوری از جنس خواسته ها و اهدافشان را انتخاب کنند تا بتوانند در سایه تصمیم سازی های دولت جدید برنامه ها و امور زندگی خود را دنبال کنند.

این جوانان خوب درک کرده اند که امروز روز انتخابی واقعی است که مقدرات چند ساله کشور را به دست خواهد گرفت اما چیزی که بیش از هر چیز امروز خواسته قلبی این مردم است تداوم راه خدمتگزاران واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حرکت بر ریل محرومیت زدایی و خدمتگزاری است.

بنا برگزارش میدانی خبرنگار ایرنا حضور جوانان و رای اولی ها در میان شرکت کنندگان در انتخابات قابل توجه و این شعور و بلوغ سیاسی این افراد بیانگر شعور والای سیاسی در این استان است که فرزندان نیز ملزم به انجام این فرضیه شرعی و تکلیف سیاسی شده اند.

یک جوان رای اولی شرکت کننده در انتخابات در گفت و گو با ایرنا با ابراز خوشحالی از اینکه در این دوره از انتخابات امکان حضور در پای صندوق رای را داشته است، گفت: بسیار خوشحالم که من نیز می توانم در سرنوشت خود و کشورم سهمی باشم و همچون دیگر اعضای خانواده و هم میهنانم در این تکلیف شرعی شرکت کنم.

روز انتخاب ملت ایران برای اقتدار وطن

گلناز شریفی با بیان اینکه شرکت در انتخابات به مثابه فرا رسیدن بلوغ سیاسی افراد است، اظهار داشت: در این روزها تمام تلاش خود را برای شناخت مورد نیاز از نامزدهای ریاست جمهوری داشتم تا بتوانم با انتخابی اصلح در مقدرات کشورم تاثیرگذار باشم.

وی ادامه داد: صف های پرشور مردم در این دوره از انتخابات بیانگر شعور سیاسی و درک بالای مردم از تاثیرگذاری این انتخابات بر سرنوشت کشور است.

وی با بیان اینکه مردم با این حضور اهمیت این دوره را از انتخابات را به همدیگر یادآوری می کنند، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین صحنه های انتخابات است که همگان مکلف به حضور در این انتخاب هستند تا رییس جمهوری مردمی و برخواسته از بطن واقعی ملت انتخاب شود.

وی ادامه داد: حضور ما در انتخابات پشتوانه‌ای محکم برای نظام است و نشان می‌دهد همه مردم ایران عاشق سرزمین و انقلاب خود هستند.

وی یادآور شد: انتخابات یک مساله مهم در کشور است و نقش سیاسی ایران در مناسبات جهانی را به خوبی نمایان می‌کند زیرا اگر مردم حضور حداکثری داشته باشند، همه توطئه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود.

یکی دیگر از جوانان شرکت کننده در انتخابات معتقد است امروز روز سخن گفتن ملت ایران از طریق رای دادن بوده و اگر مردم سخن و مطالبه ای دارند امروز زمان بیان نظرات و صحبت ها از طریق انتخابات است.

آرش پدرام افزود: ملت ایران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تصمیم گیرها را از طریق انتخابات به صحنه حضور رسانده اند و امروز نیز در مقطع حساسی دیگر زمان انتخاب فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره در این سالها حامی انقلاب اسلامی و آرمان هایش بوده اند و در این مسیر جانفشانی های بسیاری شده است ادامه داد: این ملت خون شهدای خود را تا آخرین لحظات عمرشان گرامی می دارند و به حرمت خون شهدا و انقلاب اسلامی هرگز ذره ای از دفاع از این انقلاب کوتاه نخواهند آمد.

وی گفت: حضور در انتخابات لبیک به فرمان رهبری و خلق حماسه همدلی برای آبادانی کشور است.

وی افزود: اگر مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری حداکثری باشد رییس جمهور منتخب از پشتوانه عظیم حمایت مردم برخوردار بوده و بیشتر برای آنان تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: همه ما یک وظیفه سیاسی در جامعه به عهده داریم و آن حضور گسترده و پرشور در انتخابات است که در آینده همه ما تاثیرگذار خواهد بود.

روز انتخاب ملت ایران برای اقتدار وطن

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: یک هزار و ۶۳۸ صندوق در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آرای مردم این استان را اخذ خواهند کرد.

احسان یاوری بیان کرد: همانند مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مرحله دوم نیز یک هزار و ۶۳۸ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است و ۲۵ هزار نفر مسولیت انجام فرآیند رای گیری را بر عهده دارند.

وی افزود: در مرحله دوم با تمهیدات انجام شده آمادگی لازم فرمانداری‌ها و بخشداری ها برای برگزاری شکوهمند وجود دارد و مشکل خاصی برای برگزاری انتخابات گزارش نشده و تلاش می شود انتخابات مطلوبی در سطح استان اجرا و هم استانی ها به راحتی در پای صندوق های رای حاضر شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهار داشت: افرادیکه برای رای دادن مراجعه می کنند، باید ۱۸ سال تمام داشته و شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته باشند، چراکه بدون یکی از این ۲ مدرک هویتی اخذ رای نخواهد شد.

یاوری ادامه داد: حضور فرد رای دهنده هنگام احراز هویت لازم و باید به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه احراز هویت افراد از طریق دستگاه و الکترونیکی انجام خواهد شد، عنوان کرد: پیش بینی می شود در مرحله دوم بیش از ۹۹ درصد احراز هویت آنلاین باشد و تا حد امکان احراز هویت غیر آنلاین به حداقل خواهد رسید.

وی توصیه کرد افراد در ساعات ابتدایی پای صندوق های رای حاضر شوند رای گیری از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر است که در صورت نیاز توسط وزارت کشور تمدید خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه تمام تلاش برای برگزاری انتخابات ایمن ، سالم و با مشارکت بالا به کار گرفته شده است، تاکید کرد: برای اطمینان خاطر مردم و نامزدهای انتخابات براساس قانون هر نامزد می تواند یک نماینده در هر شعبه اخذ رای داشته باشد ، نمایندگان نامزدها از طرف ستادهای انتخاباتی به فرمانداری‌ها معرفی و فرمانداری‌ها نیز برای این نمایندگان کارت شناسایی صادر می کنند.

یاوری گفت: این نمایندگان می توانند در شعب حاضر و در تمام فرآیند برگزاری انتخابات حضور داشته باشند و هر گونه مشکل را گزارش کنند.

وی افزود: چهار اصل مورد تاکید مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات مورد تاکید است و مجریان انتخابات تلاش می کنند زمینه ساز حضور حداکثری و سلامت انتخابات باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha