شور انتخاباتی مازندرانی‌ها برای خلق حماسه

ساری- ایرنا-گزارش های میدانی خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف مازندران نشان می دهد، روستاییان برنجکار و باغداران امروز جمعه پانزدهم تیرماه ماه همزمان با آغاز دور دوم رای‌گیری ریاست جمهوری با حضور پرشور پای صندوق های اخذ رای، ضمن ادای دِین، گفتند که این حضور چشم دشمنان را کور می کند.

به گزارش ایرنا، مردم مازندران به خصوص مردان و زنان روستایی حضور بیشتری پای صندوق های اخذ رای دارند، آنان گفتند که چشم دشمنان کور، اما مسوولان بدانند که ما وظیفه خود را نسبت به نظام در اول وقت عمل کردیم، انشالله رئیس جمهور منتخب وظیفه اش را در قبال مردم به وقت آخر نیاندازد.

آنان بیان داشتند: مهمترین خواسته همه مردم عملیاتی شدن وعده های رئیس جمهور آینده است و به هیچ عنوان نباید مسایل و مشکلات را به گردن دولت قبلی و یا دیگران بیاندازد.

مردم دیار علویان به این نتیجه رسیدند که انتخاب کردن بهتر از انتخاب نکردن است، چنین نگاه و رویکردی سبب شد تا امروز تمامی اقشار به خصوص کشاورزان و روستاییان استان وظیفه سیاسی و اجتماعی خود را پای صندوق های رای عملی کنند.

از آن جایی که طبق آمار رسمی حدود ۵۵درصد شعبه های اخذ رای در روستاهای مازندران استقرار دارد، شالیکاران که این روزها مشغول مراقبت و مدیریت آبیاری و مقابله با آفات شالیزارها هستند، به امید به بار نشستن خوشه های برنج و فروش مناسب محصولشان پای صندوق های رای رفتند.

حمایت از شالیکاران و قاعده‌گذاری برای واردات برنج، افزایش ظرفیت و توسعه بنادر، تدوین دستورالعمل مولدسازی اموال دولتی به ویژه پلاژها و اماکن تفریحی و طرح بهره‌برداری صیانتی از تالاب میانکاله مهمترین تصمیم های گرفته شده در آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید به مازندران است، چهار مطالبه ای که مردم این خطه از رئیس جمهور آینده نسبت به عملی شدن آن تاکید دارند.

روستاییان مازندران که رای خود را به صندوق ریختند، گفتند:‌مهمترین دغدغه برنج‌کاران از واردات بی رویه و قیمت فروش تولید داخل است بنابراین دولت باید با تامین نهاده های کشاورزی و مکانیزاسیون هزینه تولید را کاهش بدهد تا تولید کنندگان و مصرف کنندگان راضی باشند.

چشمتان کور!

یکی از برنجکاران بخش لاله آباد بابل می گوید: دولت برای اینکه دست واسطه‌ها را کوتاه کند باید به صورت کارشناسی هزینه تولید برنج را به عنوان قیمت پایه پیش از برداشت اعلام کند تا شالیکاران محصول خود را با خیال آسوده به بازار عرضه کنند.

جلیل صمد آقایی با اظهار این که برنجکاران مازندران حمایت از تولید، تثبیت نرخ عادلانه برنج و مبارزه با دلالی را از جمله انتظارات خود از ریاست جمهور آینده عنوان می کنند، ادامه داد: اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است و رئیس جمهور آینده باید با برنامه ریزی صحیح و تثبیت قیمت عادلانه برنج کشاورزان را در امر تولید تشویق کند.

وی تصریح کرد: شالیکاران یکی دیگر از مهمترین برنامه های مورد انتظار از رئیس جمهور آینده و دولتش برای حمایت از بخش کشاورزی را تکمیل هر چه سریعتر سد هراز برای ذخیره سازی آب این دشت ۱۱۰ هزار هکتاری عنوان کردند.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز صبح در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و امروز ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ جمعیت واجد شرایط استان فرصت دارند تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha