حضور در انتخابات حق تعیین سرنوشت کشور توسط مردم است

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان سنندج گفت: مشارکت در انتخاب حق تعیین سرنوشت کشور توسط مردم است لذا انتظار می رود هم چون دوره های گذشته شاهد حضور حماسی مردم در این مرحله از انتخابات باشیم.

حسن عسکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حضور در انتخابات را حق تعیین سرنوشت برای هر شهروندی خواند و اظهار کرد: هر رای که از سوی مردم در صندوق انداخته می شود پشتوانه ای برای کشور است.

وی اضافه کرد: مشارکت گسترده مردم به رئیس جمهوری که چهار سال آینده سکان اداره کشور را برعهده می گیرد، کمک خواهد کرد لذا انتظار می رود برای توسعه بیشتر میهنمان به این تکلیف خود عمل کنیم.

فرماندار شهرستان سنندج ادامه داد: هرچقدر آرای مردم بالاتر باشد قدرت و جرئت تصمیم گیری رئیس جمهور هم بیشتر می شود و این مهم در زمینه بین المللی هم پشتوانه بالاتری برای حاکمیت به شمار می رود.

عسکری حضور گسترده مردم را در حل مشکلات جامعه از سوی رئیس جمهور آینده موثر خواند و بیان کرد: بر اساس حضور مردم بعد از گذشت ۶ ساعت از آغاز رای گیری پیش بینی می شود نسبت به مرحله اول انتخابات شاهد مشارکت بیشتری هستیم.

وی از مردم درخواست کرد اگر به هر دلیلی در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نتوانستند شرکت کنند در این دوره برای تعیین سرنوشت کشور پای صندوق های اخذ رای حضور یابند.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان کردستان فرآیند برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند.

۳۱ هیات اجرایی در مرکز شهرستانها و بخشداری های کردستان فعال است و ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه های انتخابات، مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha