۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85530371
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنبش النجباء: سیاست ایران در قبال مقاومت تغییر نخواهد کرد

تهران- ایرنا- نماینده دبیرکل جنبش النجباء عراق در ایران طی سخنانی درباره آینده حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت در منطقه با توجه به تغییر رئیس جمهوری کشورمان، تاکید کرد که سیاست و رویکرد تهران در قبال مقاومت تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت «النجباء»، «سیدعباس الموسوی» نماینده دبیرکل جنبش النجباء در ایران طی اظهاراتی در این باره اعلام کرد: برخلاف دور اول، در دور دوم انتخابات شاهد حضور گسترده‌ای هستیم.

وی افزود: اقدامات انتخاباتی که امروز شاهد آن هستیم، میزان بالای صداقت و حرفه‌ای بودن انتخابات ایران را نشان می‌دهد.

الموسوی ادامه داد: عملکرد جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب مبارک تا کنون در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت است.

وی درباره تاثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در حمایت کشورمان از جبهه‌های مقاومت در منطقه نیز خاطرنشان کرد: صرف نظر از نتایج انتخابات، سیاست ایران در حمایت از مقاومت ثابت بوده و تغییر نخواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران در ابتدا برای سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) برنامه ریزی شده بود اما با شهادت رئیس جمهوری ایران در سقوط بالگرد زودتر برگزار شد.

حدود ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری امسال هستند. از این تعداد، حدود ۱۰ میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن، مقیم خارج از کشورند که در ۳۴۴ شعبه اخذ رای تعیین شده در کشورهای مختلف می‌توانند حضور یابند و رای خود را به صندوق بیاندازند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات، در انتخابات هفته گذشته، ۹۷ هزار و ۹۶۷ رای در خارج از کشور به صندوق انداخته شد. با این حال، دولت کانادا به مراکز رای گیری اجازه فعالیت نداد.

در مجموع ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای روند رای گیری در دور دوم انتخابات در داخل ایران را مانند دور قبل تسهیل کرده است که بیش از ۶ هزار شعبه آن تنها در تهران به عنوان پایتخت قرار دارد.

شمارش آرا بلافاصله پس از بسته شدن صندوق‌های رای آغاز می‌شود و وزارت کشور تا صبح روز شنبه نتایج این دور از انتخابات را اعلام خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha