آزادترین و مردمی‌ترین انتخابات دنیا در ایران برگزار می‌شود

گرگان- ایرنا- دبیر هیات بازرسی انتخابات گلستان با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران فرمایشی و دستوری نیست، گفت: انتخابات کشور ما آزادترین، مستقل‌ترین و مردمی‌ترین مدل دموکراسی در دنیا است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: در برخی دوره‌ها با وجود حمایت خواص، نامزد موردنظر نتوانست پیروز انتخابات شود که این مساله نشانه سلامت و استقلال انتخابات ایران است و اگر انتخابات دستوری بود باید همان فرد پیروز می‌شد.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان گلستان یاد و خاطره شهید جمهور را گرامی داشت و افزود: برگزاری انتخابات در فاصله کوتاهی پس از فقدان رییس جمهور نشانه اوج اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافت، تصریح کرد: برای حضور مردم پای صندوق‌های رای پویش‌های مختلفی راه‌اندازی شد و در یکی از پویش‌ها، کسانی که وسیله نقلیه داشتند افراد سالمند و ناتوان را از منازل تا شعب اخذ رای رساندند که این مساله نشانه نهادینه شدن خدمات اجتماعی در کشور است.

آزادترین و مردمی‌ترین انتخابات دنیا در ایران برگزار می‌شود

به گزارش روز جمعه ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای مناطق شهری و روستایی گلستان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، در مرحله دوم انتخابات چهاردهم نیز هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز (جمعه) ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود و متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha