حضور پرشور اهل سنت شیراز پای صندوق‌های رأی+فیلم

شیراز-ایرنا- اهل سنت شیراز امروز جمعه ۱۵ تیرماه با حضور در پای صندوق‌های رأی، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور از ساعت هشت صبح آغاز شد و از همان ساعات ابتدایی رای‌گیری، مردم با حضور در شعب اخذ رای اقدام به مشارکت در این عرصه سیاسی کردند.

در استان فارس نیز فرآیند اخذ رأی همزمان با سایر استان‌های کشور آغاز شد و اهل سنت شیراز نیز با حضور در پای صندوق‌های رأی در مسجد رسول اکرم عظمت و شکوه ملی ایرانیان را در انتخابات به نمایش گذاشتند.

این شعبه سیار اخذ رأی که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ در این مسجد مستقر بود تا آخرین لحظات رأی‌گیری شاهد حضور پرشور اهل سنت در این رویداد بود.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان فارس از مجموع آرای صحیح اخذ شده به ترتیب سعید جلیلی ۶۳۴ هزار و ۲۹۴ رای (۴۷.۹ درصد) و مسعود پزشکیان ۵۳۲ هزار و ۹۴۷ رای (۴۱.۲ درصد) را از آن خود کردند.

در مرحله دوم نیز واجدان شرایط با ۲ مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای‌گیری را انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha