مردم استان مرکزی حماسه‌ساز انتخابات چهاردهم/همه برای سربلندی میهن آمدند+فیلم

اراک - ایرنا - مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی در سرزمین آفتاب جریان دارد که آحاد مردم از پیر و جوان، زن و مرد اصلاح طلب و اصولگرا همه و همه برای سربلندی ایران اسلامی‌ به سمت شعبه‌های اخذ رای در حرکت هستند تا بار دیگر در حماسه‌سازی ایرانیان سهیم باشند.

به گزارش ایرنا، مراحل انتخابات ریاست جمهوری ایران با وجود اینکه پس از شهادت رئیس دولت سیزدهم در شرایط استثنایی قرار گرفت، در مدت ۵۰ روز به طور قابل توجهی آرام برگزار شد و مردم توانستند در مرحله نخست انتخابات شگفتی خلق کنند.

حضور نامزدهای احزاب و جریان‌های مختلف در انتخابات زیر چتر انقلاب اسلامی صحنه نشاط آور داخلی ایران را به جهان نشان داد و در مناظره‌های تلویزیونی موضوعات و سرفصل‌های مورد توجه رأی دهندگان ایرانی و دغدغه های هر نامزد مطرح شد. نامزدها مواضع خود را آرام، با احترام متقابل و به دور از توهین، اتهام زنی، استنباط شخصی بیان کردند.

مرحله دوم انتخابات اما شرایط را به گونه‌ای تغییر داد و حضور ۲ نامزد انتخاباتی در این دوره‌ به نظر کار را برای مردم تسهیل کرد و قدرت انتخاب را برایشان آسان کرد.

مردم استان مرکزی شگفتی ساز انتخابات چهاردهم/همه برای سربلندی میهن آمدند+فیلممردم استان مرکزی در این مرحله حضور بسیار گسترده‌تری نسبت به هفته گذشته داشتند و اکنون که بیش از ۱۲ ساعت از آغاز رای‌گیری می‌گذرد صف‌های طولانی مقابل شعب اخذ رای شکل گرفته و گویا مردم در این مرحله مسئولیت‌ سنگین‌تری احساس می‌کنند.

فرمایشات مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کرد

مرد جوانی در شعبه اخذ رای مسجد ابوالفضل(ع)که خود را دانشجوی رشته روانشناسی بالینی معرفی می کرد در گفت و گو با ایرنا گفت: با وجود اینکه رای اولی هستم و غالبا باید شور و شوقی برای رای دادن داشته باشم ،اما هفته گذشته در انتخابات شرکت نکردم ولی امروز پس از شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری که حجت را بر همگان تمام کرد با افتخار در انتخابات شرکت و رای خود را به صندوق انداختم.

علی احمدی بیان کرد: رئیس جمهوری که با رای بالا انتخابات شود غالبا انگیزه بسیار بالایی برای کار و فعالیت دارد و از این تریبون استفاده کرده و آحاد مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنم.

وی ادامه داد: از اینکه هفته گذشته در انتخابات شرکت نکردم از صمیم قلب پشیمانم ،اما برای جبران اشتباه هفته گذشته خود با تماس به دوستان و آشنایان تعداد قابل توجهی از آنها را تشویق به حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کردم.

چشم دوستان و دشمنان نظام اسلامی به انتخابات امروز دوخته شده است

در شعبه اخذ رای مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) اراک با خانم بارداری مواجه شدم که با شور و شوقی وصف ناپذیر در صف مقابل شعبه ایستاده بود و با دیگران در مورد انتخاب رئیس جمهور بحث می کرد، نزدیک او شدم و ملاک‌های یک رئیس جمهور اصلاح را از او سوال کردم .

وی در پاسخ گفت: به اعتقاد من پایبندی به اصول و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی باید مهم‌ترین ویژگی یک رئیس جمهور باشد چرا که پایبندی به ارزش‌های انقلاب تمام مسائل از جمله ولایت مداری، دین مداری، عدالت محوری و کارآمدی را در بر می‌گیرد.

مردم استان مرکزی شگفتی ساز انتخابات چهاردهم/همه برای سربلندی میهن آمدند+فیلم

زهرا سلیمی افزود:شرکت در انتخابات اگر چه بسیار با اهمیت است اما مردم باید در انتخاب فرد اصلح نیز توجه ویژه داشته باشند ،چرا که کشور برای چهار سال و شاید هشت سال به دست او سپرده می شود و اگر انسان توانمندی نباشد مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

سپس به شعبه اخذ رای مصلای بیت المقدس رفته و با یکی از اساتید دانشگاه اراک که در گذشته نیز با او آشنایی مختصری داشته رفتم و علت شرکت او را در انتخابات جویا شدم .

او گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همه اقشار جامعه است و در صورت بی‌تفاوتی نسبت به این مهم ممکن است کسی از صندوق بیرون آید که کارآمدی چندانی برای کشور نداشته باشد .

عباس شمسی بیان کرد: حضور مردم استان مرکزی در پای صندوق‌های رای به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوره نخست انتخابات نیست و این نشان می‌دهد که مردم آگاهانه و هوشمندانه در انتخابات امروز شرکت کرده اند.

مردم استان مرکزی شگفتی ساز انتخابات چهاردهم/همه برای سربلندی میهن آمدند+فیلم

حضور مسئولان توانمند در لایه‌های مدیریتی نتیجه انتخاب موفق رئیس جمهور است

یک دختر رای اولی که خود را دانشجوی رشته پزشکی معرفی کرد شعبه اخذ رای مدرسه شورایی اراک در گفت و گو با ایرنا گفت: یکی از کارکردهای اجتناب ناپذیر حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور، حضور مسئولان و مدیران کارآمد در لایه‌های مختلف مدیریتی است.

غزل چمنی افزود: اگر مردم در فرآیند انتخابات حضور گسترده را ملاک قرار دهند و نسبت به کارآمدی و توانمندی نامزدها اطلاعات کافی نداشته باشند و رئیس جمهوری از صندوق بیرون بیاید که کارآمدی چندانی نداشته باشد، تاثیر آن در لایه‌های مختلف مدیریتی نیز متبلور شده و ممکن است نتواند آنچنان که باید دین خود را به نظام، رهبری و مردم ادا کند.

عشق به وطن نقطه مشترک همه ایرانی‌ها است

مرد جوانی که تنها سه روز از تولدش می‌گذرد و در دور اول انتخابات به حد نصاب سن قانونی نرسیده ولی امروز توانسته است در انتخابات شرکت کند، در شعبه اخذ رای مسجد شمس به ایرنا گفت: عشق به وطن نقطه اشتراک همه ایرانیان است، بنابراین شرکت در انتخابات وظیفه تمام مردم ایران است.

سیاوش مقدم افزود: اکنون که کاندیداها گلچین شده‌اند و رقابت جانانه و سفت و سختی شکل گرفته مشارکت لذتی دوچندان دارد.

وی اضافه کرد: انتخابات بویژه ریاست جمهوری، اهمیت زیادی دارد چرا که ما با رای خود عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را انتخاب می‌کنیم.

مرد جوان اضافه کرد: هرچه حضور مردم در انتخابات پرشورتر باشد و رئیس جمهور منتخب با رای بالا برگزیده شود، می‌تواند بهتر و بیشتر از حقوق مردم دفاع و مطالبات آنها را محقق کند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رئیس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات امروز پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha