تخلفات به صورت ویژه رسیدگی می‌شود/چه مواردی در انتخابات ممنوع است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان تهران به برخی از موارد ممنوع در امر انتخابات اشاره کرد و گفت: از آنجا که تصویربرداری از آرا و نشر ‌آن در فضای مجازی براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری ممنوع است، رای‌دهندگان باید این موضوع را رعایت کنند و اگر ناظران تذکری می‌دهند به این موضوع توجه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سیدعباس جوهری عصر جمعه درباره روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت افزود: به استناد ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری خرید و فروش آرا، تهدید و تطمیع، رای دادن با مدارک هویتی جعلی و اخلال در امر انتخابات از مواردی است که جرم است و هیات‌های اجرایی و نظارت در صورت دریافت گزارش، مرتکبان را به مراجع قضایی تحویل دهند بنابراین درخواست داریم این موضوعات رعایت شود.

وی اضافه کرد: به استناد تبصره پنج قانون انتخابات همه نامزدها می‌توانند یک نماینده در شعب اخذ رای داشته تا این افراد به صورت مستقیم بر فرایند و روند انتخابات نظارت داشته باشند اما نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در فعالیت هیات‌های اخذ رای را ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌شوند.

جوهری افزود: هر تخلفی این نامزدها مشاهده می‌کنند به بازرسان ما گزارش می‌دهند و اگر نکته‌ای باشد باید حتما از سوی این افراد ارجاع داده شود. همچنین تماس‌هایی با مجموعه بازرسان ستاد انتخابات برقرار شده در همین راستا پیام‌های رسیده را ارجاع داده بسیاری از آنها رسیدگی شده و بازرس ویژه اعزام شده و رسیدگی شده است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران همچنین از مردم پایتخت خواست اگر تخلفی را در شعب مشاهده می‌کنند حتما با شماره تلفن ۴۵۵۰۰ کمیته بازرسی ستاد انتخابات تهران تماس بگیرند زیرا بازرسان بلافاصله موضوع را بررسی خواهند کرد.

تخلفات به صورت ویژه رسیدگی می‌شود/چه مواردی در انتخابات ممنوع است

یک انتخابات تراز را تجربه کردیم

جوهری افزود: امروز راس ساعت هشت فرایند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با حضور رهبر معظم انقلاب در استان تهران آغاز شد البته فرمانداران هیات‌های اجرایی و نظارت از ۶ صبح فعالیت خود را آغاز کردند تا دستگاه‌های احراز هویت تحویل عوامل اجرایی صندوق‌های اخذ رای شود.

وی ادامه داد: تحویل صندوق‌ها از ساعت پنج صبح جمعه بوده و این دوره از انتخابات نیز بدون تاخیر همانند دور اول در پایتخت آغاز شده است در واقع می‌توان گفت که هیچ صندوقی فعالیت خود را با تاخیر آغاز نکرده است از این نظر یک انتخابات تراز را تجربه کردیم.

به گفته وی، ‌ حضور پررنگ و پرشور مردم استان تهران قابل مشاهده است و از ابتدای آغاز فرایند انتخابات در این استان، این حضور پرشور مردم مشهود است و این حضور نسبت به دور اول انتخابات بسیار پررنگ‌تر است و پیش‌بینی می‌شود تا ساعات آینده همین فضا را داشته باشیم.

جوهری همچنین به مردم توصیه کرد که فرایند رای دادن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند البته امیدواریم با حماسه حضور مردم استان تهران شاهد یک حماسه سیاسی در تاریخ انقلاب اسلامی در دور دوم انتخابات در پایتخت باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha