۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85530672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شور شوق انتخاباتی بوشهری‌ها در موج دوم حضور

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۵
کد خبر: 85530672
شور شوق انتخاباتی بوشهری‌ها در موج دوم حضور

بوشهر- ایرنا - مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا از شعب اخذ رای در مرکز استان بوشهر و دیگر مناطق حاکی است که بوشهری ها نیز همگام با دیگر هم وطنان با حضوری پرشور در دومین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عزم شان را برای شکوه ایران سرافراز جزم کرده اند تا برگ دیگری از تاریخ پرافتخار خود را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا ، با وجود شرایط آب و هوایی استان بوشهر که این روزها بین ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد در نوسان است، شمار زیادی از مردم از ساعات آغازین رای گیری آرای خود را به صندوق های اخذ رای ریختند اما با خنک شدن هوا موج دوم این حضور منجر به ایجاد صف های طولانی در شعب شده است.

هواداران ۲ نامزد رقیب انتخاباتی در فضایی آرام و همدلی برای جلب مشارکت مردم در انتخابات تلاش می کنند و براساس شواهد و قواین مشارکتی پرشور در استان بوشهر در حال رقم خوردن است.

باتوجه به صف‌های طولانی و استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری به درخواست مسوولان استان بوشهر و با موافقت وزارت کشور رای گیری در این استان نیز همزمان با سایر مناطق کشور تا ساعت ۲۴ تمدید شده است.

برهمین اساس شماری از مردم که به هر دلیل تاکنون موفق به رای دهی نشده بودند برای شرکت در تعیین سرنوشت خود با حضور در شعب از فرصت باقی مانده برای رای دادن به نامزد مورد نظر خود استفاده کرده اند .

در این دوره از انتخابات برخلاف دور نخست از ابتدای آغاز فرایند رای گیری شعب اخذ رای در استان بوشهر شاهد حضور اقشار مختلف مردم بود و این حماسه حضور در ساعات پایانی انتخابات نمود بیشتری گرفته است.

بر این اساس روند رای گیری در صف های طولانی شعب اخذ رای استان بوشهر با تدابیر مسوولان با امنیت و سلامت کامل در حال برگزاری است.

آنچه بر جلوه حضور بوشهری ها در این ساعات پایانی انتخابات افزوده مشارکت خانوادگی و جمع های دوستانه افراد است که گروه گروه در شعب اخذ رای حضور پیدا می کنند تا صندوق های رای را با آرای خود برای اقتدار ایران مزین کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مطابق دستورالعمل های وزارت کشور و با همکاری مجریان و مردم، روند انتخابات با کیفیت مناسب در استان در حال انجام است.

«سعید حیدری» جمعه شب در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی در شعب اخذ رای در استان بوشهر گزارش نشده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که انتخابات در ۷۹۰ شعبه اخذ رای استان بوشهر بدون هیچ گونه اختلالی در حال انجام است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: همچنین کمبود تعرفه و اختلال در خطوط ارتباطی شعب وجود ندارد که نشان از هماهنگی دستگاه های خدمات رسان در ایجاد و ثبات در این بخش است.

حیدری عنوان کرد: چهار هزار و ۱۸۶ ناظر شورای نگهبان و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک‌هزار و ۳۸۶ نفر نماینده نامزدهای ریاست جمهوری هستند.

بیشتر بخوانید

حضور بوشهری‌ها در دور دوم انتخابات باشکوه است

دبیر ستاد انتخابات بوشهر: روند انتخابات با کیفیت در حال برگزاری است

انتخابات استان بوشهر زیر ذره‌بین ۲۸۰۰ ناظر شورای نگهبان

وی یادآور شد: با توجه به این که نمایندگان نامزدهای مستقر در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند تاکنون در این بخش نیز گزارشی دریافت نشده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: اجرای دقیق ضوابط برگزاری انتخابات توسط مجریان در کنار همکاری وسیع مردم با عوامل اجرایی سبب شده که از ساعت هشت صبح امروز تاکنون هیچ گونه مشکلی در شعب اخذ رای ایجاد نشود.

وی با اعلام این که تا ساعت ۲۰ شاهد تمدید زمان انتخابات توسط وزارت کشور هستیم، گفت: از آحاد مردمی که تا این لحظه موفق به حضور در پای صندوق های اخذ رای نشده اند درخواست می شود در فرصت مقتضی به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

حیدری بیان کرد: صیانت از آرا مردم را در حین برگزاری انتخابات و شمارش آرا دنبال می کنیم.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: شعب اخذ رای در سراسر استان شلوغ گزارش شده و طبق رصدهای انجام شده بوشهری‌ها در آستانه خلق یک حماسه دیگر به نفع انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، رای‌گیری دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز در ۷۹۰ شعبه ثابت و سیار این استان آغاز شده و از مجموع شعب اخذ رای، ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار برای اخذ آرای مردم استان بوشهر در این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است.

از این تعداد ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی هستند که نکته قابل توجه آن افزایش شمار شعبه‌های رای‌گیری برای تسهیل در فرایند رای‌گیری از هم استانی‌ها است.

از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط رای استان بوشهر در این دوره از انتخابات ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای هستند که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

هفت هزار و ۲۵۰ نفر امور انتخابات را در استان بوشهر برعهده دارند.

شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند که با انصراف زاکانی و قاضی زاده هاشمی رقابت در روز جمعه هشتم تیرماه انجام و در نهایت "مسعود پزشکیان" و "سعید جلیلی" به دور دوم راه یافتند.

دومین دور از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز پانزدهم تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha