استاندار خوزستان: مردم از فرصت باقی مانده برای تحقق مشارکت بالا استفاده کنند+ فیلم

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است گفت: با این وجود انتظار می‌رود مردم استان برای تحقق مشارکت بالاتر از فرصت باقی مانده استفاده کنند.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسنی محراب شامگاه جمعه در جریان بازدید از شعب رای با حضور در مسجد جواد الائمه اهواز در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات و همچنین رسانه های استان که برای پوشش حضور پرشور مردم تلاش کردند اظهارکرد: با کاهش دما، شاهد حضور بیشتر مردم در پای صندوق های رای هستیم که این روند باعث افزایش مشارکت نسبت به هفته گذشته شده است.

وی بیان داشت: باتوجه به جمعیت استان خوزستان، بهتر است که میزان مشارکت مردم استان نسبت میانگین دیگر استان ها افزایش بیشتری داشته باشد.

استاندار خوزستان یادآورشد: برای اولین بار است که میزان مشارکت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور اول روند افزایشی داشته که این موضوع نشان دهنده همراهی و همچنین احساس مسئولیت مردم است.

به گزارش ایرنا، با کاهش دمای هوا صفوف به هم پیوسته خوزستانی ها در اکثر شعبه‌ها به ویژه در مرکز استان مشاهده می شود.

با توجه به تمدید زمان رای‌ گیری هر لحظه بر جمعیت مراجعه کنندگان افزوده می‌شود و صف‌های طولانی در اکثر شعب اخذ رای در اهواز به ویژه در مسجد جواد الائمه و حسینه عاشقان ثارالله شکل گرفته است.

گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایرنا از شعب اخذ رای شهر اهواز حاکی از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است و شاهد موج دومی از مشارکت مردم در انتخابات هستیم.

بیش از ۷۱ هزار نفر، اجرای انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان را برعهده دارند.

انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار شد و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات امروز جمعه پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha