آیین سپاس به مناسبت انتخاب رئیس جمهور در بیرجند برگزار شد

بیرجند - ایرنا - آیین سپاس به منظور قدردانی از مشارکت مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب "مسعود پزشکیان" به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران، در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این مراسم عصر شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم و حامیان رئیس جمهور منتخب در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در خراسان جنوبی در آیین سپاس از همه مردم ایران به ویژه مردم خراسان جنوبی به دلیل حضور باشکوه در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد.

علی آهنی افزود: در مناظره‌ها به دکتر پزشکیان اهانت شد اما وی با متانتی که داشت، توانست صبر و تحمل کند، اکنون اجماع سازی و اتحاد برای رفع مشکلات کشور مهم است.

این فعال سیاسی گفت: هم به دوستان اصلاح طلب، هم به دوستان اصولگرا می‌گوییم که با یکدیگر به خواسته رئیس جمهور منتخب توجه کنیم و انصاف داشته باشیم، دولت ملی توسط پزشکیان تشکیل خواهد شد و از همه گروه‌ها و اقشار توانمند استفاده می‌شود.

این مراسم با اجرای چند برنامه هنری و سخنرانی همراه بود.

همچنین با اعلام نتایج رسمی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب مردم ایران، صبح امروز (شنبه) جمعی از هواداران پزشکیان در شهرهای مختلف خراسان جنوبی به شادی پرداختند.

اجتماع هواداران و حرکت خودرویی در مناطقی از جمله شهرستان‌های فردوس، بشرویه، سرایان، زیرکوه و دیهوک طبس برگزار شد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد در سراسر کشور برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه شهری و روستایی استان خراسان جنوبی برگزار شد، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف با هم رقابت کردند و با توجه به اینکه هیچ کدام نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که حائز بیشترین آرا شدند، به دور دوم رفت.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه پانزدهم تیر ماه برگزار شد و از مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳، سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ کسب کردند که «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا، رئیس‌ جمهور منتخب مردم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha