مصرف برق در استان کرمانشاه به ۸۷۰ مگاوات رسید

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اوج پیک مصرف برق در استان در سال جاری تا امروز (۱۷ تیرماه) را ۸۷۰ مگاوات اعلام کرد که ساعت ۲۱ شب گذشته (شنبه ۱۶ تیرماه) ثبت شد.

محمد مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ اوج مصرف برق در استان کرمانشاه در سال گذشته را حدود ۹۵۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود اگر امسال راهکارهای مدیریت مصرف رعایت نشود؛ مصرف برق در استان ۵/۵ درصد یعنی به بالای هزار مگاوات افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی الگوهای هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا؛ افزود: انتظار می رود میزان مصرف برق در استان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد و این مساله، حفظ پایداری شبکه برق به ویژه در ساعات اوج بار را با چالش مواجه کند.

۱۰۹ هزار مشترک مشمول پاداش خوش مصرفی شدند

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از مجموع ۳۰۱ هزار قبض برق صادر شده در بخش خانگی استان کرمانشاه در پایان خردادماه، حدود ۱۰۹ هزار قبض، مشمول پاداش خوش مصرفی شدند که در صورت مراجعه به نرم افزار "برق من" می توانند پاداش را روی قبض برق مشاهد کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که تمام مشترکان برق به ویژه در بخش های اداری، تجاری و خانگی حداکثر همکاری را در مدیریت مصرف برق به عمل آورند تا شاهد بروز هیچ گونه اختلالی در تامین برق مورد نیاز استان نباشیم.

برق ۶۵ مشترک اداری قطع شده است

مرادی در ادامه در رابطه با قطعی برق ادارات استان کرمانشاه نیز توضیح داد که از ابتدای پیک تابستان سال جاری تاکنون برق ۶۵ مشترک اداری استان به دلیل عدم همکاری با این شرکت قطع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: همه ادارات مطابق با مصوبه هیات وزیران موظف به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۷۰ درصد در ساعات غیر اداری هستند.

وی تاکید کرد: نظارت بر عملکرد ادارات با توجه به افزایش دمای هوا افزایش می یابد و در صورت عدم همکاری مجبور به قطع برق ادارات پرمصرف خواهیم بود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha