برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه استان یزد

یزد- ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه استان به صورت ویژه و با حضور ۴۰ مبلغ بومی و ۲۰ مبلغ اعزامی از قم برگزار می شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان یزد، "حجت الاسلام رضا صادقی "افزود: ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۷ تیرماه آغاز و تا چهاردهم شهریور ادامه دارد.

وی اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی با اهداف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای نیات واقفین استان با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه ،استفاده حداکثری ازظرفیت هیات های مستقر در بقاع متبرکه به ویژه هیات نوجوانان، استفاده حداکثری ازظرفیت رسانه ها به ویژه حضور فعال و موثردر فضای مجازی در سطح و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: ویژه برنامه احلی من العسل با همکاری دیگر نهادها ازجمله آموزش و پرورش ، همزمان با پنجم محرم و همایش شیرخوارگان همچون سنوات گذشته در اولین جمعه محرم و«رهروان زینبی»نیز ویژه بانوان در ۱۱محرم و مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین شام‌ غریبان به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برپا می شود.

استان یزد بیش از ۱۴ هزار و ۶۳۹ موقوفه منفعتی و انتفاعی و ۴۶ هزار و ۲۲۰ رقبه و ۱۵۹ امامزاده و بقاع متبرکه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha