۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85532144
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

مساجد افغانستان به کمک ساختار پستی این کشور می‌آیند

تهران- ایرنا- اداره پست افغانستان به منظور ارایه تسهیلات در زمینه تجارت برخط (آنلاین) اعلام کرد: برای مناطقی که اسمی برای خیابان‌ها یا پلاکی برای خانه‌ها وجود ندارد، مساجد را به عنوان نقطه‌ای برای تحویل بسته و پرداخت هزینه‌ها استفاده‌ می‌کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس، این رویکرد سرعت تحویل بسته‌هایی را که از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری شده‌ اند، در افغانستان افزایش خواهد داد.

این رسانه‌آمریکایی با بیان اینکه اکثر جمعیت این کشور فاقد حساب بانکی هستند، افزود:‌ شرکت‌های پستی بین‌المللی حتی به ساکنان کابل خدمات ارائه نمی‌دهند.

ذبیح‌الله عمر مدیر توسعه تجارت افغان پست، با بیان اینکه بسیاری از کارکنان ادارات این کشور هنوز برای انجام کارهای خود از کاغذ استفاده می‌کنند و هیچکس از ایمیل استفاده نمی‌کند، افزود: افغانستان یکی از اعضای اتحادیه جهانی پست است، اما زمانی که خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنیم در سطحی پایین و در مراحل اولیه [ارایه خدمات] قرار داریم.

محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری پیشین افغانستان نیز پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود: ارتش آمریکا، سازمان‌های غیردولتی و مهمتر از همه سازمان ملل متحد مانع دیجیتالی شدن حکومت جمهوریت این کشور شدند.

وی افزود: دیجیتال‌سازی برای جوامعی نظیر افغانستان، آسانترین، موثرترین و کوتاه‌ترین راه دستیابی به رفاه و پیشرفت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha