۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85532249
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

طرح برتر مسابقه طراحی باغ مفاخر اردبیل انتخاب شد

اردبیل- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به ارسال بیش از ۲۰ طرح برای طراحی باغ شریعت به عنوان باغ مفاخر اردبیل، از انتخاب طرح برتر خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شورای شهر اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی در مراسم اعلام نفرات برتر مسابقه طراحی باغ مفاخر اردبیل گفت: با توجه به تملک باغ هشت هکتاری شریعت که در فاصله بین میدان‌ بسیج تا میدان ارتش اردبیل واقع شده، فراخوانی کشوری برای انتخاب ایده و طرح برتر برگزار شد.

️وی با اشاره به دعوت از همه متخصصان حوزه شهرسازی و معماری برای شرکت در این مسابقه افزود: بیش از ۲۰ طرح استاندارد و فنی در نهایت با همکاری مهندسان و مشاوران این حوزه ارایه شد که از میان آنها سه طرح برتر از سوی داوران انتخاب گردید.

️رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با قدردانی از همه برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این مسابقه، هدف از اجرای آن را جلوگیری از اجرای طرح‌های خلق الساعه و سلیقه‌ای در محوطه باغ شریعت عنوان کرد تا یک باغی با فضایی دلنشین، زیبا و به‌روز طراحی و تقدیم شهروندان شود.

وی یادآور شد: سال گذشته نحوه تملک باغ یکی از چالش‌های اساسی و نحوه تامین مالی دغدغه مسئولان استانی و شهری بود که خوشبختانه با کمک و حمایت مسئولان تملک انجام گرفت و بدون هیچ‌گونه ساخت و سازی در محوطه آن تبدیل به یک پارک و تنفس‌گاه شد.

سیدهاشمی با اشاره به برگزیدن طرح منتخب، بر لزوم اجرای طرح از سوی یک مجموعه منسجم تاکید کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری اردبیل به طور قطع حامی اجرای طرح برگزیده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، فضای سبز واقع در محدوده بین میدان‌های ارتش و بسیج که پیش‌تر با عنوان باغ شریعت شناخته می‌شد و در اختیار مالکان حقیقی خصوصی قرار داشت، پس از گذشت حدود سه دهه در نهایت در مرحله تملک و تغییر کاربری قرار گرفته است.

طرح تملک باغ شریعت و تبدیل آن به عنوان بزرگ‌ترین تنفس‌گاه شهر، سوای ارتقای شاخص‌های اردبیل از نظر برخورداری شهروندان از فضای سبز در کاهش ترافیک محدوده میدان ارتش، میدان بسیج و پل عطایی نیز موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha