نویسندگان به‌درستی جریان انقلاب و مقاومت را ترسیم کنند

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید از نویسندگان و شاعران خواست تا جریان مقاومت در پنج دهه اخیر و عصر امام خمینی (ره) را برای نسل آینده به درستی ترسیم کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار ایرنا، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم امروز یکشنبه -۱۷ تیر- در نشست با اهالی قلم و اندیشمندان حوزه ایثار و شهادت گفت: نویسندگان و مورخان اگر تاریخ را درست ننویسید، دیگران آن را به نفع خود مصادره می کنند و می‌نویسند. لذا نویسندگان، شعرا و بزرگان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید کانون مرکزی جریان مقاومت در این پنج دهه و عصر امام خمینی (ره) را برای نسل آینده به درستی ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه به صورت متفرقه کارهای خوبی در حوزه ایثار و شهادت انجام شده است، افزود: ما حوادث زیادی را دیدیم که در دنیا نظیر ندارد؛ نسل ما مورخ سیار هستند که باید موضوعات را برای نسل جدید و آینده مکتوب کنند.

موسوی مقدم با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات در حوزه نشر تلاش‌ می شود، ادامه داد: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب آثار فاخر بسیاری در حوزه ایثار و شهادت تولید و منتشر شد. اکنون حوزه تولیدات فرهنگی جریان شهادت در حال قالب شدن بر دیگر موضوعات است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: افرادی که در عرصه فرهنگ فعالیت می کنند باید بدانند سختی و کارشکنی وجود دارد اما از دل سختی و مشکلات آثار بزرگی خلق می شود که در همه اعصار تاریخ می‌توان از آن بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: محتوای برخی از کتاب ها مربوط به مقطع خاصی است که به خوبی مسائل مورد نظر به رشته تحریر درآمده است نظیر کتاب مبارزه با فرهنگ غرب که توسط اقبال لاهوری نوشته شده است. در این اثر آمده است فرهنگ غرب به فرهنگ شرق حمله کرده است و اگر جلوی هجوم غرب را نگیرید، بنیان های فرهنگی ما را از بین می برند. با اینکه سال ها از نوشتن این کتاب می گذرد ولی با خواندن آن می توانیم به خوبی به این مسأله پی ببریم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: شاعرانی چون ملک الشعرای بهار در اشعار خود جنایت، ظلم و بی عدالتی عصر خود را به خوبی توصیف کردند و ما باید همچون گذشتگان کارهای موثرتری برای آیندگان ترسیم کنیم. نسل ما حوادث بسیاری دیده است که در تاریخ نمونه ندارد و رسالت بزرگی بر عهده ماست چرا که به گفته رهبر معظم انقلاب نباید بگذاریم جای جلاد و شهید تغییر کند.

وی با بیان اینکه درگیری های سیاسی و روزمره گاهی مانع از نوشتن تاریخ می شود، گفت: هنرمندان و اندیشمندان باید واقعیت‌های نهفته تاریخ انقلاب اسلامی را ببینند. انقلاب اسلامی تنها راهی است که بنیان رژیم صهیونیستی را می‌کَند. هنرمندان و شاعران برای ترسیم این دوران وظیفه سنگینی دارند و اگر نتوانند عمق حقیقت را برملا کنند در این مسیر به خوبی کار نکرده اند؛ چراکه نسل آینده را باید نسبت به راه امام (ره) و انقلاب آگاه کرد.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha