محمد علی نیا روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهار امسال ۱۵۰ مورد بازرسی از نمایندگی های خودرو در استان انجام و نحوه عرضه این محصول و خدمات پس از فروش آن مورد بررسی قرار گرفت.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: ۱۲ نمایندگی خودرو در استان فعال است که بیشترین شکایت ها مربوط به نمایندگی های سایپا، ایران خودرو و بهمن است.
وی خاطرنشان کرد: عدم اجرای تعهدات گارانتی، کیفیت قطعات خودرو و تامین قطعات از جمله مواردی است که مشتریان را گلایه مند و شاکی کرده است.
علی نیا تصریح کرد: مشتریان در استان پیش از تحویل خودرو با مشکلات همچون گران فروشی، اختلاف قیمت خودرو، عدم تحویل به موقع، عدم پرداخت جریمه های تاخیر، ارسال پیامک های اشتباه به مشتری و سرگردان شدن فرد روبه رو هستند.
وی خاطرنشان کرد: معیوب بودن برخی قطعات، تغییر مدل و تیپ، اختلاف زیاد قمیت خودرو با قیمت کارخانه، دخالت در ثبت نام و گرفتن وجه پیش ثبت نام و عدم رسیدگی از جمله معضلاتی است که مشتریان پس از تحویل خودرو با آن گریبان گیر و از آن گلایه مند هستند.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: شهروندان شکایات و انتقادهای خود را به سامانه خبری ۱۲۴ اعلام کنند تا در کمترین زمان مورد رصد و بررسی توسط بازرسان این اداره کل قرار گیرد.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
نظر شما