۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85532987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی از پیک مصرف برق پارسال عبور کرد

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85532987
خراسان جنوبی از پیک مصرف برق پارسال عبور کرد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: اکنون از پیک مصرف سال قبل عبور کرده‌ایم و در پیک بار امسال نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش مصرف انرژی را داشته‌ایم.

مهدی دادگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیک مصرف برق سال گذشته در استان ۳۴۸ مگاوات بوده که در سال جاری به بیش از ۳۵۴ مگاوات رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه کنترل و مدیریت در پیک بار و تعادل بین عرضه و تقاضای برق در سال جاری بسیار ضروری است گفت: ساعت کار ادارات استان از ۱۵ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور به بازه‌ زمانی ۶ تا ۱۳، تغییر کرد که این جابجایی و همچنین اجرای راهکارهای مدیریت مصرف برق در دستگاه های اجرایی، سبب شد اوج مصرف برق در استان در روز از ۱۰ به سه مگاوات کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به گرمای شدید در پایان هفته و هفته پیش‌رو پیش‌بینی می‌شود مصرف برق در استان افزایش یابد که در این خصوص از تمامی مشترکان خانگی و به ویژه تجاری درخواست می‌کنیم در مصرف برق صرفه جویی کنند تا از قطع برق در خراسان جنوبی جلوگیری شود.

وی گفت: مشترکان پرمصرف در استان در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، باید در تابستان منتظر قبض‌های میلیونی باشند.

دادگر از مشترکان اداری و خانگی خواست که دمای هوا منازل و ادارات را روی دمای ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند، همچنین از روشنایی روز استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha