بیش از ۷۷ هزار عملیات امدادرسانی توسط فوریت‌های پزشکی اصفهان انجام شد

اصفهان–ایرنا - سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث اصفهان گفت: کارشناسان اورژانس در سه ماه اول امسال، به ۷۷ هزار و ۲۲۴ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند.

محسن زمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مجموع ۵۶ هزار و ۱۲۳ ماموریت مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۲۱ هزار و ۱۰۱ ماموریت مربوط به حوادث رانندگی بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح ۱۴ هزار و ۲۳۰ مورد در مناطق شهری و ۶ هزار و ۸۷۱ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان یا اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در استان گفت: در فصل بهار امسال بالگرد امدادی اورژانس ۹ بار به ماموریت اعزام و ۱۴ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی یادآور شد: همچنین در سه ماه گذشته، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به ۴۲ ماموریت غرق شدگی اعزام شدند.

زمانی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ شروع فصل گرما و افزایش حضور مردم در حاشیه رودخانه‌ها، استخرهای کشاورزی، کانال آب و دیگر منابع آبی، از مردم درخواست می‌شود تا هشدارها را جدی بگیرند و وارد آب‌های غیرایمن نشوند و از بروز حوادث غیرقابل جبران غرق شدگی پیشگیری کنند.

وی به آمار ماموریت های اورژانس موتوری اشاره کرد و گفت: این واحدها در این مدت به یک هزار و ۲۳۰ ماموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان گفت: در سه ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیاء، ۱۸ بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند و همچنین در تولد ۱۱ نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی، به مادران باردار کمک کردند.

به گزارش ایرنا، اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از ۸۱ پایگاه شهری و ۸۰ پایگاه جاده‌ای شامل ۲۸۷ ناوگان آمبولانس و یک پایگاه امداد هوایی، چهار پایگاه امداد موتوری، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha