مسئولیت سترگ تیم رئیس‌جمهور منتخب در اجرای روح مردم سالاری اسلامی

تهران- ایرنا- حضور پرشور ملت سرافراز، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در قالب ۲ دوره در امنیت و اقتدار برگزار شد و برگ زرین دیگری از مردم‌سالاری دینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به ثبت رسید.

بی‌شک پیروز واقعی این میدان، ملت قدرشناس، بصیر و هوشیار کشورمان هستند که علی‌رغم وجود مشکلات و ترغیب دشمنان انقلاب مبنی بر تحریم انتخابات با مشارکت ارزشمند خود علاوه بر به نمایش گذاردن تعهد دینی و عزم ملی، توطئه بدخواهان نظام را همچون همیشه خنثی کردند.

در این انتخابات بار دیگر ثابت شد که گفتمان مردم سالاری دینی مبتنی بر آموزه ارزشمند و تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمود «میزان رای ملت است» سیاست تغییر ناپذیری است که از دل شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی سر برآورده است.

بی‌تردید رمز اصلی پیروزی انقلاب و موفقیت های سترگ جمهوری اسلامی ایران در طول حیات طیبه و تاریخ ساز خود تکیه بر اراده و خواست مردم بوده و اگر چنین نبود هرگز این نظام مردمی موفق به در هم شکستن توطئه های دشمن و غلبه بر بحران های و کسب پیروزی های گوناگون نمی شد.

مقام معظم رهبری در اول خردادماه سال جاری و در افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان به جزئیات الگوی مردم سالاری اسلامی پرداختند و فرمودند: «در نظام اسلامی، حکمرانی، بَشَری و هدفها الهی است.هدف ها، عدالت و کرامت انسان و آبادی زمین و پُربار کردن زمان، و در نهایت، زندگی توحیدی و عروج آدمی به مرتبت قرب خدا است؛ و شیوه‌ها، بهره‌گیری از خِرد و تجربه‌ جمعی، و به کار گرفتن فکرها و زبان ها و بازوهای کارآمد و گام های استوار آحاد مردم است.»

غالباً‌ در تحلیل‌های‌ مربوط‌ به‌ «مردم‌سالاری» به‌ تعداد و دفعات‌ برگزاری‌ انتخابات‌ در یک‌ واحد سیاسی‌ اشاره‌ می‌شود و از میزان‌ رجوع‌ نظام‌ سیاسی‌ به‌ آرای‌ عمومی، قوت‌ و یا ضعف‌ «مردم‌سالاری» را در آن‌ نظام، نتیجه‌ می‌گیرند. حال‌ آن‌که، «مردم‌سالاری‌ دینی» آن‌ گونه‌ که‌ در کلام‌ رهبری‌ مورد توجه‌ قرار گرفته، چیزی‌ فراتر از برگزاری‌ انتخابات‌ است‌ و «تحقق‌ خواست‌ واقعی» مردم‌ را نیز شامل‌ می‌شود.

این تدبیری است هوشمندانه که معرفت قرآنی و اسلامی به پیروان خود هدیه داده و در آن، شریعت و عقلانیّت، و غیب و شهود را در هم تنیده و هم‌جهت ساخته است.

این، پدیده‌ شگفت‌آور و جذّابی در عرصه‌ سیاست‌های کلان است، و تأمّل در واقعیّت‌های تلخِ نظامات دین‌ستیز یا دین‌گریز، روزبه‌روز بر جذابیّتِ آن خواهد افزود.

دعوت عامّ ما از وجدان های بیدار در سراسر جهان آن است که به تجربه شکست‌خورده‌ نظام های مدّعیِ عدالت یا آزادی ولی بیگانه از معنویّتِ دینی بنگرند؛ ظلم و تبعیض و فساد فزاینده را، و نابودی امنیّت اخلاقی را، و سستی بنیان خانواده و فروکاستن از شرافت زن و از جایگاه همسری و مادری را، و غلبه‌ جهت‌گیریِ مغرضانه بر آگاه‌سازی صادقانه در رسانه‌ها را، و بسیاری از گره‌های کور دیگر در گستره‌ی نفوذ این نظام‌های منافق و ریاکار و ستمگر را ببینند؛ و آنگاه در طرح جامع و استوار و گره‌گشای حکمرانی اسلامی تأمّل کنند.

پس از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، الحمدلله در زمانی بسیار کوتاه انتخابات ریاست جمهوری در کمال صحت و سلامت و جدیت تبلوری دیگر از مردم سالاری اسلامی شد تا این الگوی چرخش قدرت به جهانیان عرضه شود.

از طرفی مسعود پزشکیان در خلال سخنان و معرفی خود به مردم بر امتداد آموزه های نهج البلاغه در حکمرانی مکررا اشاره می‌ که خود پرداختن به بعدی از ابعاد مردم سالاری اسلامی از منظر حکمت‌های امام علی علیه السلام است.

شایسته است تا تیم همکار رئیس جمهور منتخب بعنوان یاوران دومین شخصیت کشور و نظام به شکرانه این پیروزی نسبت به تحقق روح حاکم بر مردم سالاری اسلامی و مذکور در بیانات مقام معظم رهبری در ابعاد داخلی و بین‌المللی برنامه ریزی و تشریک مساعی و اهتمام نمایند و کام ملت و آزادگان جهان را بطور مضاعف شیرین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha