۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85533218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایش سرمی آنفولانزای فوق حاد طیور در ۱۲۴ روستای خوزستان آغاز شد

اهواز- ایرنا - سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خوزستان گفت: طرح ردیابی سرمی و مولکولی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح ۱۲۴ روستای استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، حمیدرضا کاوش روز دوشنبه بیان کرد: طرح ردیابی سرمی و مولکولی آنفولانزای فوق حاد پرندگان تحت تیپ H۵ در طیور بومی و روستایی در سطح ۱۲۴ روستای استان اجرا و بیش از ۱۲ هزار انواع طیور روستایی و بومی رصد، پایش و نمونه‌برداری خواهند شد.

وی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی قابل انتقال بین جمعیت پرندگان و انسان است اظهارکرد: ارزیابی سرمی و داشتن اطلاعات کافی از نظر وضعیت بیماری در سطح استان از اهمیت ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی های صنعت طیور استان و اجرای عملیات پیشگیرانه از این بیماری برخوردار است.

کاوش اضافه کرد: این طرح در قالب ۳۲ گروه از کارشناسان دامپزشکی استان و همزمان با سایر استان‌های کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی خوزستان از روستاییان خواست برای اجرای این طرح با گروه‌های اعزامی دامپزشکی همکاری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha