۶۴ میلیارد ریال کالای بهداشتی غیرمجاز در تربت‌حیدریه کشف شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: ۶۴ میلیارد ریال کالای بهداشتی قاچاق، غیربهداشتی و فاقد مجوز از ابتدای امسال در مجموعۀ زیرپوشش این دانشگاه کشف و ضبط شد.

شیما نصراله‌الحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام شامل ۴۰ هزار فقره دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی به ارزش چهار میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۵۰ تن رب گوجه فرنگی فله بدون مجوزهای بهداشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: پارسال نیز ۱۲۶ هزار و ۲۲۴ قلم کالای قاچاق و غیرمجاز آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

نصراله الحسینی افزود: این کشفیات نتیجه ۴۸۴ مورد بازرسی و گشت مشترک توسط کارشناسان حوزه‌های آرایشی و بهداشتی و گیاهان دارویی، داروخانه و تجهیزات پزشکی این مدیریت و کارشناسان اداره‌های شهرستان است.

وی اضافه کرد: شهروندان در تهیۀ اقلام مورد نیاز خود حساسیت و دقت نظر داشته باشند و هر گونه تخلف در این زمینه را با سامانۀ ۱۹۰ در میان بگذارند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha